گروه تروریستی داعش مواشی مردم را در ولایت جوزجان دزدیدند

اعضای شورای ولایتی جوزجان می‌گویند، جنگجویان گروه تروریستی داعش بیش از ۸۰۰ راس گوسفند باشندگان ولسوالی درزاب را با خود برده اند.

حلیمه صدف کریمی عضوی شورای ولایتی جوزجان به خبرگزاری خاورمیانه می‌گوید، جنگجویان گروه تروریستی داعش ۸۹۰ گوسفند باشنده‌گان قریه های نسبتاً امن نو‌آباد و ترکمن‌قدوش ولسوالی درزاب را با خود برده اند و در بدل مسترد نمودن مواشی شان از آنان خواسته اند که در مناطق تحت کنترول این گروه “هجرت” نمایند.

این عضوی شورای ولایتی جوزجان می‌گوید، جنگجویان این گروه برای بزرگان قومی که نزد آنان رفته است، حکومت افغانستان را “دولت کفری” خوانده و گفته اند تا زمانی‌که صاحبان این مواشی به مناطق تحت کنترول آنان “هجرت” نکنند حاضر مسترد دوباره گوسفندان نیستند.

محمد رضا غفوری سخنگوی والی جوزجان ضمن تایید این موضوع به خبرگزاری خاورمیانه گفت، هفته گذشته جنگجویان گروه داعش حدود ۵۰۰ بز و گوسفند مردم ولسوالی درزاب را با خود برده اند و از گوشت آنان استفاده می‌کنند.

ولسوالی‌های درزاب و قوش‌تپه از بخش های به شدت نا امن ولایت جوزجان بشمار می‌رود که به گفته اعضای شورای ولایتی این ولایت بیش از ۸۰ درصد خاک این ولسوالی‌ها در کنترول داعش و طالبان مسلح قرار دارد.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *