گرامی داشت از روز ملی خبرنگاران در کابل

معاون دوم ریاست جمهوری در مراسم گرامی داشت از روز ملی خبرنگاران ضمن قدردانی از فعالیت های رسانه ها و خبرنگاران کشور گفت که آزادی بیان سبب برقراری صلح و زندگی مسالمت آمیز اجتماعی می شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، از بیست و هفتم حوت (روز ملی خبرنگار) امروز (۲۷ حوت) با حضور خبرنگاران و مقام های حکومتی در کابل گرامی داشت شد.

معاون دوم ریاست جمهوری خبرنگاران را پاسبانان آزادی های اساسی جامعه خواند و اظهار داشت که «خبرنگاران در خط مقدم مبارزه با افراط‌ گرایی، تهجر، تعصب و تروریسم قرار دارند و باید این مسوولیت سنگین‌ شان را درک کنند.»

دانش همچنان آزادی بیان را اساس تمام آزادی ها و اصل اساسی نظام دموکراسی عنوان کرد و گفت اگر در یک کشور آزادی بیان رعایت شود، در آن جا حقوق بشر نیز رعایت می گردد.

او همچنان از طرف های مذاکره کننده صلح خواست که به مردم و رسانه های کشور اطمینان بدهند که از آزادی بیان و رسانه‌ های آزاد صیانت و حفاظت می‌ کنند و نباید آزادی بیان قربانی گفتگوهای صلح شود.

وی در ادامه سخنان اش اظهار داشت که آزادی بیان سلاحی برای مبارزه با فساد اداری است و هم چنان باعث برقراری صلح و زندگی مسالمت آمیز اجتماعی و برعکس سانسور سبب بی اعتمادی و هرج و مرج می شود.

کابینه حکومت وحدت ملی چند روز قبل ۲۷ حوت را به پاس قدردانی از تلاش های خبرنگاران کشور به عنوان روز ملی خبرنگاران نامگذاری کرد.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *