گاردین : کرزی کار را خراب کرد

خبرگزاری خاورمیانه – به نقل از گاردین، جیمز کلپر در جمع کمیته نیروهای مسلح مجلس سنا گفت: من اعتقادی ندارم که کرزی توافق نامه امنیتی دوجانبه را امضا کند. در همین حال وی به شکاف روزافزون میان کرزی و واشنگتن اشاره کرد.

کاخ سفید تاکید دارد که بخشی از نیروهای امریکایی پس از سال ۲۰۱۴ در افغانستان باقی بمانند. همچنین مقامات امریکایی امیدوارند که کرزی این پیمان را امضا کند. طبق یک توافق بین المللی تا پایان سال جاری باید نیروهای خارجی خاک این کشو ررا ترک کنند.

رئیس استخبارات ملی امریکا نیز تصمیم رسمی ایالات متحده برای منتظر ماندن در راستای امضای توافق نامه توسط جانشین کرزی را دارای اثری سودمند بر کابل دانست. بن بست میان کرزای و واشنگتن با وجود تایید توافق نامه از سوی لویه جرگه در سال ۲۰۱۳، همچنان باقی است. جیمز کلپر تاثیر این امر را در داخل امریکا،‌ کاهش رشد اقتصادی می داند.

شایان ذکر است، نیروهای طالبان نیز به احتمال حضور نیروهای امریکایی در این کشور واکنش منفی نشان داده اند. هدف قرار دادن پایگاه های نظامی ایالات متحده و پرتاب راکت به سفارت این کشور در کابل، بخشی از اقدامات طالبان در این راستا بوده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *