کوریای شمالی متعهد به ادامه برنامه هسته‌ای خود شد

کوریای شمالی در واکنش به تحریم های جدید شورای امنیت علیه پیونگ‌یانگ، تاکید کرد که برنامه‌های هسته‌ای و تسلیحاتی خود را به شدت افزایش خواهد داد.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از اسپوتنیک، در پی اعمال تحریم های جدید از سوی شورای امنیت سازمان ملل علیه پیونگ یانگ، حزب حاکم کوریای شمالی اعلام کرد این کشور هرگز از برنامه های هسته ای و تسلیحاتی خود دست نخواهد کشید.
حزب کارگران، حزب حاکم کوریای شمالی، در بیانیه ای که از خبرگزاری رسمی این کشور منتشر شد، اعلام کرد پیونگ یانگ به تقویت قابلیت های نظامی و تسلیحاتی پیشگیرانه خود ادامه خواهد داد. حزب کارگران، قابلیت های هسته ای کوریای شمالی را «ستون فقرات» نیروی دفاعی این کشور اعلام کرد که از پیونگ یانگ در مقابل تهدیدات آمریکا و متحدانش محافظت می کند.
کوریای شمالی در ۳ سپتامبر از جدیدترین و قدرتمندترین سلاح هسته ای خود رونمایی کرد که گامی بزرگ در مسیر دستیابی پیونگ یانگ به قدرت هسته ای و نظامی محسوب می شد. ۲۸ نوامبر نیز کوریای شمالی پیشرفته ترین موشک بالستیک قاره پیمای خود را که قابلیت هدف قرار دادن تمام نقاط آمریکا را دارد، با موفقیت آزمایش کرد.
پیونگ یانگ تاکنون به تمامی تحریم های اعمال شده از سوی آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل بی اعتنا بوده است. اخیرا نیز شورای امنیت سازمان ملل تحریم های جدیدی را با هدف محدود کردن صادرات فرآورده های نفتی به کوریای شمالی علیه این کشور اعمال کرد.
اخیرا یک مقام ارشد کوریای شمالی به طور علنی اعلام کرد هدف از گسترش برنامه تسلیحات هسته ای پیونگ یانگ مقابله با نفوذ آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه و حفظ صلح و امنیت در شبه جزیره کوریا است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *