کوریای شمالی بدون حضور روسیه با آمریکا مذاکره نمی کند

کوریای شمالی برای مذاکره با آمریکا خواسته است که روسیه هم در این مذاکره اشتراک داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از ام اس ان بی سی، کوریای شمالی اعلام کرد این کشور در صورتی حاضر است با آمریکا مذاکره کند که روسیه نیز سر میز مذاکره حاضر باشد.

پیشتر دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا، کوریای شمالی را حامی تروریسم معرفی کرده بود و مدعی شده بود که این اقدام باید سال‌ها پیش انجام می‌شد.

کوریای شمالی بامداد روز چهارشنبه موشک جدیدی آزمایش کرد که به گفته مسئولان این کشور قابلیت بُرد تمام خاک آمریکا را دارد. رسانه دولتی این کشور اعلام کرده بود که این موشک قدرتمند تا ارتفاع ۴۴۷۵ کیلومتری از سطح زمین رسیده که ۱۰ برابر ارتفاع ایستگاه فضایی بین‌المللی است و ۹۵۰ کیلومتر مسافت را در طول ۵۳ دقیقه پیموده است.

از سوی هم «ری جونگ هیوک»، معاون مجلس جمهوری خلق کوریای شمالی و مدیر موسسه روابط عمومی ملی این کشور، در یک همایش پارلمانی که به میزبانی ترکیه برگزار شده بود، اعلام کرد: کوریای شمالی تسلیحات هسته‌ای را فقط برای مقابله با آمریکا می‌سازد، نه برای دیگر کشورها. این موضوع بدان معناست که دیگر کشور‌ها نباید ترسی از توسعه تجهیزات نظامی کوریای شمالی داشته باشند؛ اما آمریکا باید از آن بترسد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *