کنگره امریکا بودجه خرید یونیفورم برای ارتش افغانستان را رد کرد

اعضای کنگره امریکا، بودجه‌ ویژه برای خریداری یونیفورم‌ ارتش ملی افغانستان را به دلیل وجود فساد گسترده در وزارت دفاع ملی کشور، رد کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، اعضای کنگره امریکا این اقدام شان را گامی برای مبارزه با فساد در وزارت دفاع ملی افغانستان خوانده اند.

با رد کردن این بودجه، وزارت دفاع امریکا اجازه نخواهد داشت تا یونیفورم‌ مورد نیاز نیروهای امنیتی افغانستان را در سال ۲۰۱۸ خریداری کند.

والتر جونزف یکی از نمایندگان کنگره امریکا در این مورد گفته است از دیر زمانی پول مالیات دهندگان امریکایی در افغانستان به هدر رفته و این یک گام کوچک در مسیر درست مبارزه با فساد است.

در همین حال دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع ملی کشور در واکشن به این موضوع گفته است این موضوعی است که ما آن را با مقام‌های امریکایی در بین خواهیم گذاشت و آن را از راه گفتگوها حل خواهیم کرد.

این تصمیم درحالی گرفته شده است که هفته‌ پیش بازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان، گفته بود که وزارت دفاع امریکا، ۲۸میلیون دالر را در زمینه‌ خریداری یونیفورم به نظامیان افغانستان هدر داده است.

در تازه‌ترین گزارش بازرس ویژه امریکا در امور بازسازی افغانستان، آمده است که پنتاگون از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۷، نزدیک به ۹۴میلیون دالر را برای خریداری یونیفورم ارتش افغانستان، هزینه کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *