کنفرانس علما درباره خطرات تکفیری ها در کربلا

علمای مسلمان با شرکت در کنفرانسی در شهر مقدس کربلا با تاکید بر لزوم دور شدن از فتنه انگیزی، درباره خطر گروه های تکفیری برای جوامع اسلامی هشدار دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ولایت مقدس امام حسین (ع) در کربلای معلی میزبان کنفرانسی با مشارکت جمعی از علمای مسلمان بود، در این کنفرانس بر ضرورت میانه روی و اعتدال در سخنرانی های دینی و همچنین دوری از افراط گرایی در موضع گیری ها و تلاش برای تبلیغ صحیح اسلام تاکید شد.

شیخ “عبدالهادی کربلایی” دبیر کل ولایت مقدس امام حسین (ع) به رسانه ها گفته است، که جهان اسلام امروز شاهد حملات شدیدی از سوی افکار، شیوه ها، عادات ، آداب و رسومی است که مخالفان اسلام مطرح می کنند.

علمای شرکت کننده در این کنفرانس با تأکید بر ضرورت مقابله با افکار تکفیری، هشدار دادند که حوادث سوریه و حمله گروه های تکفیری به اقلیتهای دینی در این کشور، به سبب اقدامات تحریک برانگیز برخی از جریانها در منطقه به هدف ایجاد تفرقه و اغتشاش است.

شیخ “عادل الترکی” رئیس جمعیت الوحده لبنان، درباره اقدامات تکفیری ها در سوریه و عراق و لبنان برای فتنه انگیزی مذهبی هشدار داد و تاکید کرد که تفکرات تکفیری وهابی امروزه برای تکه تکه کردن جهان اسلام بوجود آمده است.

در این کنفرانس همچنین بر ضرورت وحدت عراقی ها و هوشیاری درقبال توطئه های خارجی برای ایجاد فتنه انگیزی طایفه ای در این کشور تاکید شد.

شرکت کنندگان در این کنفرانس توصیه های متعددی را مطرح کردند که مهمترین آنها وحدت در مواضع دینی و مخالفت با هرگونه افراط گرایی و مبارزه با افکاری است که به دنبال ضربه زدن به اسلام و مسلمانان هستند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *