کمیسیون انتخابات نام بیش از ۶۰۰ هزار تن را از فهرست رای دهندگان حذف کرد

مسوولان کمیسیون انتخابات روز گذشته در یک نشست خبری فهرست ابتدایی رای دهندگان ۱۹ ولایت را اعلام کرد و همچنان از حذف نام بیش از ۶۰۰ تن از فهرست رای دهندگان خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالبدیع صیاد رییس کمیسیون مستقل انتخابات گفت که نام حدود بیش از ۶۰۰ تن به دلیل ثبت نام تکراری، درج معلومات نا درست، عدم تکمیل سن قانونی رای دهی و عدم درج تاریخ تولد از فهرست ابتدایی رای دهندگان حذف شده است.

کمیسیون مستقل انتخابات در این نشست خبری فهرست ابتدایی رای دهندگان ولایت های دایکندی، میدان وردک، غور، هرات، جوزجان، کابل، کاپیسا، تخار، پروان، پکتیکا، پکتیا، بغلان، نورستان، هلمند، کنر، ننگرهار، ارزگان؛ بدخشان و فاریاب را اعلام کرد.

صیاد بیان داشت که در مجموع ۸.۸ میلیون تن واجد شرایط رای دهی شناخته شده و نام بیش از ۶۰۰ تن از فهرست ثبت نام رای دهندگان به دلیل تقلب حذف شده است.

از سوی هم صیاد تصریح کرد که با متقلبان و تخطی کنندگان برخورد قانونی شده و از ۵۰ تا ۱۰۰ هزار افغانی جریمه می شوند.

در همین حال رییس کمیسیون مستقل انتخابات افزود که نهاد های مسوول دولتی وعده داده اند دستگاهای بایمتریک را تا به تاریح ۱۰ میزان در اختیار آنان قرار می‌دهند.

این در حالی است که کمتر از ۲۰ روز تا تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی باقی مانده است و هنوز دستگاه های بایمتریک در اختاری کمیسیون انتخابات قرار نگرفته است و احزاب و جریان های سیاسی هم گفته اند که اگر سیستم بایمتریک انتخابات بایمتریک شود آنان مانع برگزاری انتخابات می شوند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *