کمک پاکستان به تسهیل روند خروج امریکا از افغانستان

با نزدیکتر شدن به زمان خروج نیروهای امریکایی از کشور، به رئیس فرماندهی مرکزی امریکا اطمینان داده شد که پاکستان به تسهیل خروج نیروهای امریکایی و برقراری روند صلح در افغانستان ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس پاکستان، جنرال “لوید آستین”، رئیس فرماندهی مرکزی امریکا در نشستی با وزیر دفاع و رئیس ستاد مشترک ارتش پاکستان، این کشور را به عنوان شریک اصلی برای امنیت منطقه خواند و از نقش اسلام‌آباد در تسهیل خروج نیروهای امریکایی از افغانستان قدردانی کرد.

وی از احتمال ادامه روابطشان با صندوق حمایت از ائتلاف پس از خروج نیروهای امریکایی از افغانستان خبرداد، جنرال آستین افزود، نشست‌های مشورتی به روابط نظامی ما با هدف بهبود صلح و ثبات در منطقه کمک کرده است.

وی بر ادامه حمایت‌های آموزشی تاکید کرد و گفت، صندوق حمایت از ائتلاف به عنوان وسیله‌ای ضروری برای حفظ روابط مستحکم عمل خواهد کرد.

وزیر دفاع پاکستان نیز در این دیدار اعلام کرد، اسلام‌آباد خواستار صلح در منطقه است و برای ایفای نقشی به منظور دستیابی به صلح و ثبات در این منطقه آماده است.

 پاکستان خواستار صلح و ثبات در افغانستان است و از سیاست عدم مداخله در امور داخلی افغانستان پیروی می‌کند، به علاوه پاکستان همیشه به پیشبرد روند صلح و سازش در افغانستان به منظور دستیابی به صلحی پایدار در منطقه کمک خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *