کمبود مراکز ثبت نام رای دهندگان در ننگرهار

خبرگزاری خاورمیانه – ننگرهار

باشندگان ولایت ننگرهار ضمن استقبال از ایجاد مراکز و آغار پروسه ثبت نام رای دهندگان خواستار گسترش این مراکز به سطح ولسوالی ها و مناطق دور دست این ولایت شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، آنان از کمیسون مستقل انتخابات خواسته اند که تعداد مراکز ثبت نام رای دهندگان را در مرکز و ولسوالی ها افزایش دهد.

از مدتی است که در سراسر کشور پروسه ثبت نام رای دهندگان که واجد شرایط رای در انتخابات ریاست جمهوری و  شوراهای ولایتی سال ۱۳۹۳ هستند، آغازشده و این روند در ولایت ننگرهار نیز جریان دارد.

در همین حال شهروندان جلال آباد ولایت ننگرهار میگویند که مراکز ثبت نام که تا کنون در این ولایت ایجاد شده به دلیل نفوذ زیاد کفایت مردم را نمی کند و باید کمیسون مسقل انتخابات این مراکز  را در مرکز و ولسوالی ها  افزایش دهد.

شماری از مردم می گویند به دلیل کمبود مراکز ثبت نام و طولانی بودن مسیر، تعداد نمیتوانند به مراکز ثبت نام مراجعه کرده و ثبت نام نمایند و این روند باعث خواهد شد شمار از مردم که واجدشرایط رای دهی هستند از رفتن به پای صندوق های رای محروم شوند.

اسدالله دولتزی باشنده شهر جلال آباد  در این رابطه به خبرگزاری خاورمیانه گفت “در شهر جلال آباد و در ولسوالی ها مراکز ثبت نام بسیار اندک است و بایددر این  ولسوالی حداقل سه و یا چهار مرکز ثبت نام باشد تا همه ای مردم بتوانند ثبت نام نموده در انتخابات آینده سهیم شوند.

تنها اسدالله دولتزی نیست که این تقاضا را دارد بلکه شماری زیاد از ساکنان ننگرهار این تقاضا را دارد،  وحیدالله امان دانشجوی دانشگاه ننگرهار که در انتخابات گذشته سهم فعال داشته میگوید در انتخیات گذشته پروسه ثبت نام بسیار به سرعت ادامه داشت و مراکز ثبت نام زیاد بود شمار زیادی از مردم توانستند در اتنخابات اشتراک نمایند.

به گفته وی در این دور از روند ثبت نام رای دهندگان، مراکز ثبت نام کمتر مد نظر گرفته شده است.

در این دور از روسه ثبت نام در مرکز جلال آباد ولایت ننگرهار دو مرکز ثبت نام یکی در دانشکده تعلیم وتربیه و دیگری هم در  ریاست امور سرحدات ایجاد شده است.

گل محمد باشنده ولسوالی کامه کی ننگرهار که در انتخابات گذشته مامور ثبت نام بوده از کمبود مراکز ثبت نام شاکی است او می گوید در هر ولسوالی حداقل سه و یا چهار مرکز ثبت نام ایجاد شود تا مردم در وقت گرفتن کارت رای دهی به مشکل مواجه نشوند بخصوص خانم ها که به دلیل مسایل امنیتی نمیتوانند بخاطر گرفتن کارت راه طولانی را طی نمایند.

در همین حال داکتر اخترمحمد اجمل رئیس کمیسیون مستقل انتخابات ننگرهاربه خاورمیانه گفت: مراکز ثبت نام در این ولایت در دو مرحله به کار خود اغاز کرده که مرحله اول در مرکز جلال آباد دو مرکز و بعدا به سه مرکز افزایش یافت.

به گفته وی، بخاطر اینکه مردم برای گرفتن کارت رای دهی بیشتر مراجعه کرده حالا در ۵ مرکز ثبت نام در مرکز جلال اباد و یک  یک مرکز در ولسوالی ها به کار خود ادامه داده اند.

به گفته اجمل، برنامه ثبت نام در سه مرکز شهرجلال آباد و  مراکز ولسوالی ها تا پنجم میزان ادامه خواهد یافت اما دو مرکزثبت نام در مرکز جلال اباد  تا ۳۰ حوت سال روان بکار خود ادامه خواهد داد.

قرار است انتخابات آینده ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی در ۱۶ حمل سال ۱۳۹۳  در کشور برگزار شود.

براساس قانون اساسی کشور، در این انتخابات کسانی میتوانند کارت رای دهی بگیرند و اشتراک نمانید که سن ۱۸ سال را تکمیل کرده باشند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *