کفش بهترین و تنها سلاح زنان است

در افغانستان، کفش ها برای پرتاب کردن به سمت کسی که به شما توهین می کند و یا آزارتان می دهد، ساخته شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، یک خانم، که خبرنگار افغان است، می گوید که هنگامی که یک مرد در کابل سعی داشت تا به او تعرض کند او همان کاری را کرده که اکثر زنان افغان می کنند، کفش خود را درآورد و به سمت مرد انداخته و همین کار او باعث شده که آن مرد پا به فرار بگذارد.

وی می گوید: این که مردان با زنان رفتار مناسبی نداشته باشند، اینجا کاملاً عادی است، همیشه در خیابان مردان به دنبال ما می افتند و تقاضای شماره تلفن و یا دوستی دارند، البته بعضی اوقات آن ها به طور فیزیکی هم آزار می رسانند، در سنت ما پرتاب کردن کفش یعنی من هم می توانم به تو آسیب برسانم، نشانه ای است که من هم قدرت دارم.

این که در افغانستان، کشوری که معمولاً مشکلات آن با استفاده از AK-47 حل می شود، پرتاب کفش تبدیل به رسمی برای دفاع شخصی و خجالت زده کردن طرف مقابل تبدیل شده، خود برکتی است کفش جسمی کثیف و بی ارزش تعبیر می شود، و لذا لت وکوب با اینچنین شی مایه ای، رسوایی و خجالت می آورد.

فقط زنان نیستند که درخیابان های کابل از کفش برای دفاع خودبهره می برند، نمایندگان مجلس هم از کفش به عنوان سلاح استفاده می کنند، نماینده مجلسی که سال گذشته کفش خود به همراه هر چه در نزدیکی او بود را به سمت نماینده ای که به او توهین کرده بود پرتاب کرده بود، می گوید: در مجلس پرتاب کفش امری عادی است و باز هم اتفاق خواهد افتاد، این بهترین روش برای نشان دادن تنفرتان از انسانی احمق است.

 در مجلس افغانستان زنان هم به سمت هم کفش پرتاب می کنند، یک مرد جوان افغان می گوید: هیچ شرمی بالاتر از ضربه خوردن با کفش زنان در فرهنگ ما وجود ندارد، پس از اینکه یکبار با کفش زنان لت و کوب شدم، درس خود را آموختم و حالا تمام دختران را مثل خواهران خود می دانم و هرگز آنان را اذیت نخواهم کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *