کشف و ضبط مقدار هنگفت مواد انفجاریه در هلمند

ریاست عمومی امنیت ملی کشور از کشف و ضبط مقدار هنگفت مواد انفجاریه در ولایت هلمند خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خاور میانه، این مواد در یک عملیات تجسسی توسط کارمندان ریاست امنیت ملی از مربوطات ولسوالی گرشک، نهرسراج و شهر لشکرگاه ولایت هلمند کشف و ضبط شده است.

براساس اعلامیه خبری ریاست امنیت ملی در کابل، مواد بدست آمده شامل ۶۰ کیلوگرام مواد انفجاریه، ۵ حلقه ماین خود ساخت، ۲۹ عدد اسپرنگ ماین، ۱۹ عددکانچه ماین، ۶۰ متر فلیته ثانیه سوز و به صدها فیر مرمی های مختلف النوع می باشد.

این مواد انفجاریه در دو عراده موترسایکل جاسازی شده بود و گروه های تروریستی قصد انجام عملیات های تروریستی و تخریبی را در مربوطات ولایت هلمند داشته اند که قبل از انجام عمل توسط کارمندان امنیت خنثی شده است.

عملیات های انتحاری و انفجارات در سراسر کشور توسط شورشیان و مخالفین مسلح دولت در این اواخر افزایش یافته و همواره از مردم ملکی و بیگناه قربانی گرفته است.

با این حال مقامات امنیتی در کشور می گویند که مخالفین مسلح دولت توان رویارویی را با نیروهای امنیتی کشور از دست داده و تلاش می کنند که عملیات های تروریستی و تخریبی شان را با استفاده از مواد انفجاری انجام دهند.

آخرین مورد از چنین انفجارات روز گذشته در شهر کابل رخ دادکه بر اثر آن سه فرد ملکی کشته و دستکم ۳۰ نفر دیگر بشمول زنان و کودکان زخمی شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *