بیش از ۳۴۰۰ تن از نظامیان خارجی در افغانستان کشته شده اند

محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری افغانستان در نشست لندن ضمن یادآوری از قربانیان جنگ در افغانستان گفت: طی ۱۳ سال گذشته بیش از ۳۴۰۰ تن از نیروهای نظامی ناتو در افغانستان کشته و ۳۰ هزار تن دیگر زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بیشترین آمار کشته و زخمی های نیروهای نظامی تحت رهبری ناتو طی ۱۳ سال گذشته در افغانستان را نیروهای امریکایی و انگلیسی تشکیل داده اند.

آقای غنی در ختم نشست لندن با ایراد سخنرانی مفصل با اشاره به قربانی های جامعه جهانی در افغانستان، از کشته شدن بیش از ۳۴۰۰تن و زخمی شدن بیش از ۳۰۰۰۰تن از اعضای نیروهای ناتو در کشور یاد کرد.

او گفت: “اگر ذهنیتی موجود باشد که گویا دولت افغانستان در اثر ناامنی ها به سقوط مواجه است، این یک خیال باطل است، نیروهای امنیتی افغان قوی شده اند و قابلیت های که در چهار سال گذشته بدست آورده اند، بی سابقه است”.

رئیس جمهور غنی تامین صلح در افغانستان را یک اولویت ملی دانست و از آغاز انتقال ماموریت سازمان ناتو از حالت جنگی به غیر جنگی استقبال کرد. وی افزود که نیروهای امنیتی افغان آمادگی کامل برای گرفتن مسئولیت امنیت تمامی کشور شان را دارند. 

محمد اشرف غنی در بخش از سخنرانی اش، پیشرفت اقتصادی افغانستان را یک مسئله بنیادی دانسته گفت که تمام تمرکز روی این است که فقر از بین برده شود. او به جامعه جهانی پیشنهاد کرد که برای بوجود آوردن نتایج مثبت، در عوض پروژه ها در افغانستان، منابع مالی را در اختیار حکومت افغانستان قرار دهند.

رئیس جمهورکشورمان از تعهدات کنفرانس لندن برای افغانستان اظهار خرسندی کرده و افزود که بر اساس اهداف دولت افغانستان تعهداتی که در کنفرانس توکیو برای افغانها صورت گرفته بود، در این کنفرانس با قوت بیشتر بار دیگر تکرار و تجدید گردید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *