کشتار وحشتناک غیر نظامیان در سوریه

شبه‌نظامیان جبهه النصره مرتبط با گروه القاعده ضمن حمله به منطقه تل ابیض در القره سوریه ۳۳۰ زن و مردان مسن و نیز ۱۲۰ کودک را به قتل رسانده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این قتل عام یک هفته پس از آن رخ داده است که شبه‌نظامیان گروهک النصره به دو روستای کردنشین در حلب یورش برده و حدود ۲۰۰ غیرنظامی را به گروگان گرفته‌اند.

درگیری‌ها میان شبه‌نظامیان کرد و گروه‌های مرتبط با القاعده طی هفته‌های گذشته، پس از آن که مبارزان کرد که مخالف دخالت خارجی در این کشور هستند و شورشیان را در بسیاری از مناطق وادار به عقب‌نشینی کرده‌اند، در شمال و شمال شرقی سوریه گسترش یافته است.

این گروه از کردها در بیانیه‌ای که مدتی پس از اعلام ترور عیسی حوسو در منطقه القامشلی منتشر کردند آورده‌اندما از مردم کرد می‌خواهیم که پا پیش بگذارند هر کس که توانایی استفاده از سلاح را دارد، باید به کمیته حمایت از مردم کرد ملحق شود و با این گروه‌های قاتل مقابله کنند

سوریه از سال ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی‌های خونینی بوده است. بر پایه گزارش‌های سازمان ملل بیشاز ۱۰۰ هزار تن در این ناآرامی‌ها کشته و میلیون‌ها تن دیگر بی‌خانمان و آواره شده‌اند.

بر پایه گزارش‌ها، قدرت‌های غربی و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن‌ها به ویژه قطر، عربستان سعودی و ترکیه از عملیات شورشیان در خاک سوریه حمایت می‌کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *