شرط واشنگتن برای پذیرش قطعنامه فلسطین در سازمان ملل

وزیر خارجه امریکا گفت که کشورش با پیش نویس قطعنامه به رسمیت شناختن کشور فلسطین در شورای امنیت با هدف ارتقای امیدها برای تشکیل کشور فلسطین مشکلی ندارد به شرط آنکه این اقدام باعث تشدید تنش‌ها نشود.

به گزارش خبرگزای خاورمیانه، جان کری، وزیر خارجه امریکا با تاکید براینکه واشنگتن هنوز متن این پیش نویس را بطور کامل ندیده و نمی‌داند متن آن دقیقا چگونه است گفت: ما برخی مواقع از برخی مسائل مطرح شده و لحن برخی قطعنامه‌ها به درد سر افتاده‌ایم.

کری روز چهارشنبه از سفر سه روزه‌اش به اروپا و به منظور ممانعت از برخی رویارویی‌ها در سازمان ملل همزمان با تلاش فلسطینیان برای تصویب قطعنامه تشکیل کشور فلسطین در شورای امنیت به واشنگتن بازگشت.

وی با صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینان و همتایان اروپایی خود و همچنین بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل دیدار کرد.

جنیفر ساکی، سخنگوی وزارت امور خارجه امریکا از اظهار نظر درباره سخنان فلسطینیان مبنی بر اینکه کری در دیدار با عریقات تهدید کرده است که امریکا این قطعنامه را وتو می‌کند خودداری کرد.

کری در جمع خبرنگاران گفت: ما هیچ مشکلی با آنها در زمینه قطعنامه نداریم به شرط آنکه این قطعنامه با روحیه همکاری تهیه شود تا ما ببینیم چطور می شود این اقدام را به شکل منطقی و به صورتی که باعث حل مشکل شود و نه اینکه آن را تشدید کند، انجام داد. هنوز نمی‌توانیم درباره قطعنامه‌ای که آن را ندیده ایم اظهارنظر کنیم و این روند هنوز به طور کامل شکل نگرفته است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *