کریم خرم ، سفیر آمریکا را عصبانی کرد

 چند روز پیش کریم خرم، رئیس دفتر رئیس جمهور افغانستان در مصاحبه با یکی از تلویزیون های خصوصی در کابل ، گفت گشایش دفتر قطر یک توطئه برای تجزیه افغانستان بود. آقای خرم همچنین گفته که آمریکا، پاکستان و قطر در این طرح دخیل بودند.

جیمز کانینگهام، سفیر آمریکا در افغانستان اظهارات اخیر کریم خرم، رئیس دفتر حامد کرزی، رئیس جمهور افغانستان را ‘مزخرف’ و ‘بی اساس’ خواند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه در خبرنامه‌ای که از سوی دفتر سفیر آمریکا در افغانستان به رسانه ها فرستاده شده، آمده است که آقای کانینگهام گفته است: “اتهامات مبنی بر اینکه ایالات متحده آمریکا در تلاش تجزیه افغانستان است و می‌خواهد قسمتی از آن را به گروه طالبان دهد، مزخرف و کاملا بی‌اساس است”

سفیر آمریکا در افغانستان ضمن رد اظهارات آقای خرم، گفته است که ” آمریکا از یک افغانستان واحد، دمکراتیک و با ثبات حمایت می‌کند. همین اصل، اساس سیاست‌های آمریکا در ارتباط به افغانستان چه در حال و چه در آینده است”.

در این خبرنامه همچنین آمده است: “تصمیم گیری در مورد آینده افغانستان، مسئولیت افغان هاست، در انتخابات پیش رو، جدا از این که برای چه کسی رای می‌دهند، یک نتیجه جامع که برای همه افغان ها قابل قبول باشد، برای آینده افغانستان ضروریست.”

آقای کانینگهام همچنین در مورد موافقتنامه امنیتی میان آمریکا و افغانستات گفته است:” موافقتنامه را که ما در حال مذاکره هستیم، مانند موافقتنامه های دیگری است که ما با دیگر کشورهای دوست در جهان داریم. این موافقتنامه، زمینه ساز همکاری‌های امنیتی ما بعد از ۲۰۱۴ است. و ما آماده ایم که این گفتگو ها را به اسرع وقت از سر گیریم”.

آقای خرم در مورد امضای موافقتنامه امنیتی دوجانبه با آمریکا گفته بود که دولت افغانستان باید این اطمینان را داشته باشد که در صورت حمله از سوی پاکستان، آمریکا از افغانستان دفاع خواهد کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *