کرزی : پیمان در آپریل ۲۰۱۴ امضا می شود

خبرگزاری خاورمیانه – حامد کرزی رئیس جمهور کشورمان می‌گوید وی با تهدید و ارعاب، توافق امنیتی جنجالی با واشنگتن را که مجوز حضور هزاران نیروی نظامی امریکایی پس از سال ۲۰۱۴ در افغانستان را می‌دهد، امضا نخواهد کرد.

حامد کرزی امروز در گفتگو با شبکه تلویزیونی NDTV هند گفت:

لفاظی های پرخاشگرانه به کار نمی‌آیند… ما ملتی نیستیم که با ارعاب تسلیم شویم.

اگر آنها این مسئله را به رسمیت نشناسند، برای آنها بهتر است آن را به رسمیت بشناسند. ما زمانی که احساس اطمینان کنیم که امضای ما صلح و امنیت را به بار آورد، این توافق را امضا خواهیم کرد.

کرزی گفت این بدان معناست که اگر شما این توافق را امضا نکنید، ما درگیری در کشور شما را تحریک خواهیم کرد و ما مشکل ایجاد خواهیم کرد.

رئیس جمهور گفته است این توافق تنها پس از انتخابات ریاست جمهوری آتی افغانستان در آپریل ۲۰۱۴ می تواند امضا شود و همچنین درباره هر گونه حضور ناتو در صورتی که این حضور به معنای بمباران و کشتار بیشتر، هشدار داده است.

رئیس جمهور افغانستان همچنین خواستار توقف حملات نیروهای تحت رهبری امریکا علیه اهداف غیرنظامی در سراسر این کشور جنگ زده شده است.

این در حالی است که مقامات امریکایی تاکید دارند که این توافق باید تا پایان سال ۲۰۱۳ امضا شود. کرزی روابط نزدیکی با هند دارد و واشنگتن امیدوار است که دهلی نو بتواند کرزی را متقاعد و کرزی اینن توافق را امضا کند .

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *