کرزی پیروزی حسن روحانی را تبریک گفت


حامد کرزی جمهور کشورمان در یک تماس تیلفونی پیروزی  داکتر حسن روحانی را در یازدهمین دروه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری ایران  تبریک گفت.


به گزارش خبرگزاری خاور میانه، یازدهمین درو از انتخابات ریاست جمهوری در ایران، روز جمعه ۲۴ جوزا با رقابت شش کاندیدا برگزار شد و حسن روحانی با کسب بیش از ۱۸ میلیون ۶۰۰ هزار رای توانست به کرسی ریاست جمهوری اسلامی ایران راه یابد.

رئیس جمهور کرزی در ابتدا پیروزی حسن روحانی را به وی، مقام رهبری و ملت ایران تبریک گفته بود  و این بار در یک تماس تیلفونی با داکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب ایران صحبت کرده و پیروزی وی تبریک گفته است.

براساس اعلامیه خبری ارگ ریاست جمهور در کابل،  رئیس جمهور کشورمان در این تماس تیلفونی برای داکتر حسن روحانی  و ملت برادر ایران آرزوی سعادت و خوشبختی نموده است.

حامد کرزی گفت که افغانستان آماده هر گونه همکاری با کشور دوست و برادر ایران می باشد.

رنیس جمهور کرزی خاطرنشان کرده است که پس از مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران، در یک فرصت مناسب به آن کشور سفر خواهد کرد.

در همین حال  داکتر حسن روحانی رئیس جمهور منتخب جمهوری اسلامی ایران ضمن اینکه برای مردم افغانستان موفقیت و خوشبختی آرزو نموده، از تماس تیلفونی رئیس جمهور کشورمان تشکری کرده است.

آقای روحانی  از حامد کرزی خواسته است که  به جمهوری اسلامی ایران سفر نماید.

روابط افغانستان و جمهوری اسلامی ایران طی یازده سال گذشته بسیار دوستانه بوده و هیچ مشکلی در ارتباط وجود نداشته اما برخی از حلقات همواره جمهوری اسلامی ایران را متهم به مداخله در امور افغانستان کرده اند که از سوی مقامات دو کشور چنین شایعات بی اساس خوانده شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *