مراسم تحلیف رییس جمهور آینده در ۱۱ اسد برگزار میشود

رییس جمهوری افغانستان بار دیگر بر واگذاری قدرت به رئیس جمهور آینده این کشور در۱۱اسد تاکید کرد و گفت: این تاریخ غیر قابل تغییر است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، حامد کرزی روز دوشنبه در نشست هفتگی شورای وزیران افغانستان اعلام کرد: مدت حکومت دولت وی در۱۰اسد به پایان می رسد و یک روز پس از آن مراسم تحلیف رییس جمهور جدید طی مراسمی خاص برگزار خواهد شد.

بر اساس این گزارش، کرزی در این نشست از وزارتخانه و ارگان های دولتی افغانستان خواست گزارش خود از عملکرد ۱۲ ساله، تجارب، برنامه ها و همچنین مشکلات را کامل کنند تا با انتقال قدرت، این گزارش ها به مسئولان بعدی تقدیم شود.

تاکید کرزی به واگذاری قدرت به رییس جمهور بعدی در حالی بیان می شود که روند انتخابات افغانستان با اعتراض های ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله به تقلب گسترده در انتخابات، جنجالی شده است.

ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله یکی از دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری افغانستان روز یکشنبه به صراحت اعلام کرد کمیسیون های انتخاباتی این کشور را از این پس به رسمیت نمی شناسد.

نصرالله بریالی ارسلایی، رئیس ستاد انتخاباتی عبدالله گفت: کمیسیون انتخابات به درخواست های ۱۳ گانه ستاد “اصلاحات و همگرایی” برای شفافیت انتخابات بی توجه است؛ از این رو، این ستاد روابط خود را با کمیسیون های انتخاباتی قطع کرده و اعلام می کند که مسئولیت پیامدهای اینگونه اقدامات بر عهده این کمیسیون ها و رییس جمهوری افغانستان است.

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان بین عبدالله عبدالله و اشرف غنی احمد زی که در دور اول به ترتیب ۴۵ فیصد و ۶/ ۳۱ فیصد آرا را کسب کردند در۲۴جوزا برگزار شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *