کرزی: لویه جرگه فقط بخاطرپیمان امنیتی با امریکا است

حامدکرزی رئیس جمهور در جلسه ای با رئیس و اعضای کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی تاکید کرد که لویه جرگه مشورتی تنها به هدف مشورت در مورد موافقتنامه امنیتی و دفاعی با امریکا، برگزار میشود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این جلسه که قبل از ظهر امروز (چهارشنبه) در ارگ ریاست جمهوری انجام شد در آن روی چگونگی برگزاری لویه جرگه مشورتی بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

رئیس جمهور گفت: افغانستان از یک مرحله حساس تاریخی می گذرد و کشور ما هر زمانیکه در طول تاریخ از مشورت و تدبیر کار گرفته، موفق بوده است.

رئیس جمهور از تلاشهای کمیسیون برگزاری جرگه مشورتی تحت ریاست پروفیسور حضرت صبغت الله مجددی تشکری کرده، گفت که این کوشش ها ثمر بزرگی برای آینده افغانستان خواهد داشت.

حامد کرزی تاکید کرد: “جرگه ها رسم و عنعنه دیرینه مردم افغانستان است و من در تمام موارد مهم ملی ضروری می دانم تا با بزرگان کشور مشورت صورت گیرد و نظریات آنان گرفته شود.”

رئیس جمهور خاطر نشان کرد که لویه جرگه مشورتی تنها به یک هدف تدویر می یابد و آن مشورت در مورد موافقتنامه امنیتی و دفاعی با امریکا است و هیچ موضوع دیگری در آن بحث نخواهد شد.

حامد کرزی گفت که لویه جرگه مشورتی باید از تمام مردم افغانستان نمایندگی کند و شامل تمامی اقشار کشور از هر کوشه و کنار افغانستان باشد.

رئیس جمهور افزود: توقع ما از جرگه مشورتی این است که برمبنای منافع ملی و نیاز افغانستان به صلح و امنیت که مهمترین مسئله برای افغانستان است، تصمیم بگیرد.

حامد کرزی تصریح کرد: از روزیکه مذاکرات را روی سند امنیتی آغاز کردیم، سلسله مشورت های خود را با کشور های بزرگ و مطرح جهان بخصوص همسایه های افغانستان نیز شروع نمودیم که اکثریت قریب به اتفاق این کشور ها نیاز و مجبوریت های افغانستان را در این خصوص درک نموده اند.

در این جلسه، رئیس و معاونین کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی از کار های انجام شده به منظور برگزاری موفقانه لویه جرگه مشورتی، اظهار خرسندی کردند.

همچنان در این جلسه، رحمت الله نبیل سرپرست ریاست عمومی امنیت ملی در مورد آماده گی های امنیتی برای برگزاری لویه جرگه مشورتی معلومات داد و از هماهنگی ارگان های امنیتی در راستای تامین امنیت بهتر این نشست مردمی، به اعضای کمیسیون معلومات داد.

در اخیر این جلسه، نعمت الله شهرانی وزیر مشاور و معاون کمیسیون برگزاری جرگه مشورتی و تعداد دیگری از اعضای این کمیسیون، نظریات شانرا در رابطه به لویه جرگه مشورتی و موافقتنامه امنیتی و دفاعی با امریکا، ابراز نمودند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *