کرزی: فرزندان تان را تشویق به کسب علم و دانش کنید

حامدکرزی رئیس جمهور در دیدار با بزرگان و متنفذین شورای قومی بابکرخیل گفت: فرزندان تانرا برای کسب علم و دانش تشویق نموده، کشور را از بیچارگی و احتیاج نجات دهید.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار که قبل از ظهر امروز(سه شنبه) در ارگ ریاست جمهوری انجام شد، حاجی زمرک بابکرخیل رئیس شورای قومی بابکرخیل، داکتر عبدالبدیع و داکتر نجیب الله بابکرخیل به نمایندگی از دیگران صحبت نمودند.

داکتر عبدالبدیع گفت که تامین صلح و امنیت سرتاسری در کشور آرزوی همه ای ماست و باید در این راستا گام های متین برداشته شوند تا مردم افغانستان به رفاه و آرامش برسند.

وی گفت که شورای قومی بابکرخیل از موقف رئیس جمهور مبنی بر اینکه تا پروسه صلح در افغانستان به شکل عملی و علنی آغاز نگردد و عملیات نیروهای خارجی بالای مناطق مسکونی پایان نیابد، قرارداد امنیتی به امضا نخواهد رسید، پشتیبانی می نماید.

بزرگان بابکرخیل مشکلات محلی قوم بابکرخیل را بیان نموده، خواستار نامگذاری چهاراهی منطقه چمن حضوری شهر کابل به نام غازی محمدشاه خان بابکرخیل، ایجاد یک شهرک در منطقه ذگی ولسوالی سروبی برای ۳۵۰۰ خانواده قوم بابکرخیل که در حال حاضر در محیط هجرت در پاکستان بسر می برند، احداث بند آبگردان در منطقه تیزین ولسوالی سروبی و قیریزی سرک سروبی- تیزین گردیدند.

با این حال حامد کرزی، عوامل بدبختی و احتیاج افغانستان را با وجودیکه این کشور سنگر بزرگ دلاوران دنیاست و مردم باغیرت، با جرئت و محکم دارند، برشمرده گفت که این بدبختی و عقب مانی بخاطر عدم تعلیم مردم ماست.

رئیس جمهور از بزرگان و متنفذین شورای قومی بابکرخیل خواست تا آنان و سایر مردم افغانستان منحیث مالکان این خاک فرزندان شانرا اعم از دختر و پسر برای کسب تعلیم و دانش تشویق نمایند تا آنان با کسب تعلیم برای خود، خانواده و وطن خدمت نموده، کشور را از بیچاره گی و احتیاج نجات دهند.

حامد کرزی علمای دین، بزرگان و روسای خانواده ها را خطاب قرار داده، گفت: اگر در خانواده های شما اطفالی وجود دارند که سن شش سالگی را تکمیل کرده باشند، پسر و یا دختر هر دو را تا یک ماه دیگر به مکتب بفرستید و آنهای را که در مکتب هستند، برای آموختن بیشتر علم و دانش  تشویق نمایید.

حامد کرزی غازی محمد شاه خان را مجاهد بزرگ و شخصیت وطن دوست خواند و پیشنهاد شورای قومی بابکرخیل را مبنی بر نامگذاری چهاراهی چمن حضوری به نام غازی محمد شاه خان پذیرفت.

رئیس جمهور کشور خاطرنشان کرد که در مورد سایر خواستهای بزرگان و متنفذین شورای قومی بابکرخیل اقدامات مقتضی انجام خواهد شد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *