کرزی: باید تا ۱۵ روز آینده حکومت جدید اعلام شود

حامد کرزی در تازه ترین اظهارات اش تاکید کرده است که افغانستان باید تا ۱۵روز آینده رئیس جمهور و حکومت جدید داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور کرزی در دیدار با شماری از استادان دانشگاه های مرکز کشور گفت امیدوارم توافق صورت گرفته میان دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری، باعث به نتیجه رسیدن انتخابات شود.

رئیس جمهور در این دیدار در مورد مسایل مهم کشور صحبت کرده و با اشاره طولانی شدن انتخابات و به تاثیرات منفی که بر وضعیت امنیتی و زندگی عادی مردم داشته است، گفت که نتیجه انتخابات طبق موعد معین آن اعلام شده و افغانستان باید تا ۱۵روز آینده رئیس جمهور و حکومت جدید داشته باشد.

رئیس جمهورهمچنان با اشاره به توافقی که میان دو کاندیدای ریاست جمهوری صورت گرفت، گفت که امیدواریم این توافق بخاطر منافع بزرگتر مردم و با در نظرداشت حالات موجود، هر چه زودتر باعث به نتیجه رسیدن انتخابات شود.

رئیس جمهور با تاکید بر اهمیت تحکیم وحدت ملی در افغانستان گفت که دولتمردان، سیاسیون و نخبه های این کشور باید مدیون این مردم و وحدت ملی آنها باشند و بنابرین حق مردم بر آنهاست تا با تقویت و تحکیم نهاد های دولتی و حکومتی،  از منافع شان پاسبانی کنند.

در این دیدار پوهنوال سید بهادر اکبر استاد دانشگاه کابل به نمایندگی از استادان دانشگاه های مرکز صحبت کرد و از خدمات رئیس جمهور کرزی در بهبود وضع تحصیلات عالی و وضع معیشتی و سرپناه برای استادان اظهار قدردانی و تشکر کرد.

وی خطاب به رئیس جمهور گفت که “همه دستآورد های مادی و معنوی طی ۱۳ سال گذشته در نتیجه مدیریت خوب شما منحیث اولین رئیس جمهور منتخب کشور بوده و حوصله مندی همیشگی جناب شما برای دایم در قلب مردم، بخصوص استادان، طنین انداز خواهد بود.”

این دیدار با حضور دکتور عبیدالله عبید وزیر تحصیلات عالی، داکتر رنگین دادفر سپنتا مشاور امنیت ملی و سرمحقق زلمی هیوادمل مشاور رئیس جمهور در امور علمی و فرهنگی صورت گرفت.

در اخیر، لوح تقدیر و یک تابلوی نقاشی شده به پاس خدمات رئیس جمهوری اسلامی افغانستان از جانب استادان دانشگاه های مرکزکشور به وی اهدا گردید.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *