کرزی: از آزادی بیان درتقویت وحدت ملی استفاده شود

حامد کرزی رئیس جمهوری در مراسم افتتاح مرکز رسانه های بنیاد بیات در کابل تاکید کرد که از آزادی بیان باید به خیر مردم افغانستان و تقویت وحدت ملی استفاده شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رئیس جمهور در این مراسم گفت ما با بسیار خرسندی و افتخار قدمی از خود به طرف محکم کردن و نهادینه ساختن آزادی و ترقی مطبوعات در افغانستان گذاشتیم. وی گفت که کشور ما امروز نه تنها آزادی مطبوعات بلکه پیشرفت مطبوعات را نیز دارد.

رئیس جمهور در رابطه به آزادی بیان در کشور گفت که آزادی مطبوعات و ژورنالیزم افغانستان مانند گذشته به پیش می رود و در حکومت آینده نیز باید به پیش رود و در این راستا به عقب بر نمی گردیم.

حامد کرزی تاکید کرد که از آزادی بیان باید به خیر مردم افغانستان و در دفاع از کشور و ترقی آن و همچنان در دفاع از مظلومیت مردم کشور و تقویت وحدت ملی استفاده صورت گیرد.

رئیس جمهور نقش و اهمیت رسانه ها را در جامعه مهم دانسته، گفت که حکومت همیشه باید زیر شعاع انتقاد رسانه ها قرار داشته باشد در غیر آن خودکامه می شود و فریب اعمال خود را می خورد.

مرکز رسانه های بیات  با تمام امکانات روز رسانه ای با شعار”توسط افغانها و برای افغانها” در جوار تلویزیون آریانا در غرب شهر کابل ساخته شده است.

همچنین در این مراسم، احسان الله بیات نماینده مجلس سنا و رئیس عمومی مرکز رسانه های بیات گفت که زیبایی ما در تنوع قومی و فرهنگی ماست، این مرکز وظیفه خود می داند تا افغان بودن و تقویت وحدت ملی مردم افغانستان را به یک افتخار بزرگ و به جا ماندنی مبدل سازد.

وی گفت: “مرکز رسانه های بیات تحت شعار “توسط افغانها و برای افغانها” آماده خدمت گذاری به کشور است و این مرکز تنها برای تلویزیون آریانا اعمار نشده، بلکه تمام رسانه های دیداری و شنیداری افغانستان از امکانات آن بزودی استفاده کرده می توانند.

در جریان این مراسم رئیس جمهوراز بخش های مختلف ساختمان پنج طبقه ای مرکز رسانه های بیات ازجمله دستگاه های نشراتی و ستدیو های رادیو آریانا اف ام و شبکه آریانا نیوز و سایر بخش های تخنیکی این مرکز، دیدن کرد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *