کرزی، کشتار دانش آموزان توسط طالبان را محکوم کرد

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان حمله تروریستی در ولسوالی الینگار ولایت لغمان را که در اثر آن شماری از دانش آموزان مکتب در یک میدان ورزشی کشته شدند، به شدیدترین الفاظ محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، تروریستان سوار بر موتر سایکل بالای شماری از نوجوانان در منطقه صخره روی ولسوالی الینگار ولایت لغمان شلیک نمودند که در نتیجه آن  ۵ نوجوان که در حال بازی والیبال بودند، به شهادت رسیدند.

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان ضمن محکوم نمودن شدید این حملهء تروریستی با اشاره به حمله مشابه راکتی تروریستان به تاریخ ۲۸ جدی بالای بازیکنان فوتبال در ولسوالی میوند ولایت قندهار، گفت که در این اواخر حملات مرموز تروریستی از سوی دشمنان صلح و آرامش افغانستان بالای مردمان بی گناه ملکی صورت می گیرد.

رئیس جمهور گفت این گونه حملات مرموز و فشار های ناشی از آن نمی تواند افغانها را از راه که برای پیشرفت، ترقی و منفعت کشور شان انتخاب کرده اند، باز دارند.

همچنین رئیس جمهور کرزی طی یک تماس تلفنی با داکتر فضل الله مجددی والی لغمان به وی دستور داد تا چگونگی وقوع این حادثه را به طور جدی مورد بررسی قرار داده، با فامیل های شهدا همدردی و مساعدت نماید.

حامد کرزی مراتب همدردی و تسلیت عمیق خویش را به خانواده های شهدا ابراز کرده و از بارگاه خداوند منان برای آنان صبر و شکیبایی تمنا نموده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *