کرزی، شرایط افغانستان درقبال پیمان امنیتی تغییرناپذیر است

 

حامد کرزی رئیس جمهوری کشورمان در دیدار با جیمز دوبنز نماینده خاص ایالات متحده امریکا در ارگ ریاست جمهوری در کابل روی شرایط های که افغانستان در باره امضای پیمان امنیتی با امریکا داشته است، تاکیدکرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، در این دیدار گفت وگوهای طرفین بر سر پروسه صلح  آغاز عملی آن و امضای قرارداد امنیتی بین افغانستان و امریکا متمرکز بود.

حامد کرزی رئیس جمهوری کشورمان ضمن تأکید بر موقف همیشگی خود اظهار داشت که آغاز عملی پروسه صلح و متوقف ساختن عملیات امریکایی ها در خانه ها و دهات افغانها شرایط تغییر ناپذیر برای امضای قرارداد امنیتی میباشند.

همچنین نماینده خاص امریکا که از اسلام آباد به کابل آمده است، اظهار داشت که علایم مثبتی در مورد پروسه صلح در بین مقامات پاکستانی مشاهده نموده است، اما وی از سپردن هر گونه تعهد در مورد آغاز عملی پروسه صلح ابا ورزیده اصرار نمود تا قرارداد امنیتی به هر صورت قبل از آغاز پروسه صلح به امضا برسد.

رئیس جمهورکرزی یاد آور گردید که لویه جرگه مشورتی تصمیم خود مبنی بر موافقت با قرارداد امنیتی را اعلام کرد، اما بر علاوه آن خواسته های دیگر خود را نیز در قطعنامه خویش بیان نمود که از آن جمله موضوع صلح و امنیت درکشور و همچنان آزادی زندانیان افغان از زندان گوانتانامو را میتوان بر شمرد.

 

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *