کانادا خواستار توقف قتل و عام مسلمانان میانمار شد

نخست وزیر کانادا از رهبر میانمار خواست تا اقدامات لازم بیشتری را روی دست گیرد تا از قتل و عام مسلمانان روهینگیایی جلوگیری شود.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از خبرگزاری آناتولی، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و آنگ سان سوچی، رهبر میانمار که برای شرکت در اجلاس همکاری اقتصادی آسیا پاسیفیک در دانانگ ویتنام به سر میبرند، در یک جلسه ۴۵ دقیقه ای روی مساله قتل و عام ادامه دار مسلمانان روهینگایی در میانمار با هم گفتگو کردند.

بر اساس گزارش سازمان ملل، حدود ۶۱۱ هزار تن از مسلمانان روهینگایی از اواخر ماه اگست از ایالت راخین در غرب میانمار به بنگلادیش گریخته اند.

ابوالحسن محمود علی، وزیر امورخارجه بنگلادش گفته است حدود ۳۰۰۰ روهینگیایی در سرکوب میانمار کشته شده اند.

منتقدان از سوچی خواسته‌اند تا اقدامات بیشتری را برای پایان دادن به آنچه سازمان ملل و کریستیا فریلند، وزیر امور خارجه کانادا آن را “پاکسازی قومی” روهینگیایی خوانده‌اند، انجام دهد.

روهینگیاها که سازمان ملل آنان را آزاردیده‌ترین مردم جهان نامیده، در معرض هراس روزافزون قرار داشته‌اند چرا که از سال ۲۰۱۲، ده‌ها تن از آنان طی خشونت‌های جمعی کشته شده‌اند.

سازمان ملل موارد انبوه تجاوز گروهی، کشتار – از جمله کشتار زنان و کودکان- ضرب و شتم وحشیانه و ناپدید کردن مردم توسط نیروهای امنیتی را به ثبت رسانده و گفته، این خشونت‌ها می‌توانند شامل جنایت علیه بشریت باشند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *