کار نزدیک به یک‌صد پروژه انکشافی در ولایت بغلان تکمیل شده است

مسؤلان ریاست احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان می گویند، در ۹ ماه گذشته ۹۵ پروژه انکشافی را در ۱۵ واحد اداری این ولایت تکمیل و به بهره برداری سپرده اند.

انجنیر اول خان احمدزی ریس احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان امروز (دوشنبه ۱۸ جدی) طی یک کنفرانس مطبوعاتی به رسانه ها گفت، در ۹ ماه گذشته سال روان خورشیدی ۹۵ پروژه انکشافی را که شامل جغل اندازی ۳۹ کیلومتر سرک، ۹۵ حلقه چاه نیمه عمیق، ۹۰۷۰ متر دیوار محافظوی، ۱۰ هزار و ۸۶۳ متر پاک کاری کانال، ۴۲۶ متر بند آبگردان و ۱ پایه پل موتر رو می باشد به هزینه ۲۵۵ ملیون و ۱۸۴ هزار افغانی تکمیل و به بهره برداری سپرده شده است.

همچنان ریس احیا و انکشاف دهات ولایت بغلان می گوید، ۴۹ پروژه دیگر که شامل سکتورهای مختلف می باشد به هزینه ۱ ملیارد و ۷۰ ملیون و ۱۹۶ هزار افغانی تحت کار قرار دارد.

به گفته او از این پروژه ها مجموعاً مشکلات محیطی ۱۹۲ هزار و ۲۸۵ خانواده مستفید در بخش های آب آشامیدنی صحی، سرک، پل و تهدیدات سیلاب برطرف گردیده است.

این درحالیست که پیش از این باشنده گان ولایت بغلان از تطبیق نشدن پروژه های انکشافی به گونه متوازن در سطح ولسوالی ها بنابر مداخله برخی افراد با نفوذ شکایت داشتند.

ریس احیا و انکشاف دهات بغلان در این باره می گوید که تلاش دارد تا توازن را در عرصه تطبیق پروژه ها در سطح ولسوالی مد نظر بگیرد.

محراب الدین ابراهیمی-خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *