چین امیدوار به تامین صلح در افغانستان

وزیر خارجه چین ابراز امیدواری کرده است که با تلاش های صورت گرفته، روند تحقق صلح در افغانستان دور از انتظار نیست.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، «وانگ ایی»، تلاش های صورت گرفته برای صلح را اقداماتی قابل توجه دانسته و اظهار امیداوری کرده است که این تلاش ها به نتیجه برسد.

وی بعد از دیدار با «امامعلی رحمان»، رئیس جمهور تاجیکستان گفت که با تلاش‌ های جاری در روند صلح افغانستان امید می رود که پس از سال‌ ها جنگ اکنون شرایط تحقق صلح در این کشور به وجود آمده است.

به گفته وی، پس از سال‌ ها جنگ و آشفتگی در افغانستان، اکنون ایجاد صلح تا حدی ممکن شده است.

«ایی» تاکید کرد که چین و تاجیکستان به عنوان همسایگان افغانستان به صورت هماهنگ، روند صلح افغانستان را تعقیب کرده و موضع مشخصی را در رابطه با پیشبرد صلح و بازسازی در افغانستان دارند.

وزیر خارجه چین تمام گروه‌ ها و جناح‌ های دخیل در افغانستان را به گفتگوهای فراگیر و مناسب دعوت کرد تا به یک اجماع سیاسی رسیده و روند صلح به رهبری و مالکیت افغان ‌ها را تسهیل کند.

در گزارش «ای.سی.ان.اس» آمده است که «وانگ» در واکنش به مذاکرات نماینده گان امریکا و طالبان نیز ابراز امیدواری کرده است که این مذاکرات به توافق منجر شود.

این اظهارات در حالی صورت می گیرد که ششمین دور مذاکرات نماینده گان امریکا و طالبان مسلح در قطر بدون نتیجه به پایان رسیده و همزمان با تلاش ها برای صلح، حملات طالبان مسلح حتی در ماه مبارک رمضان نیز بیشتر شده است.

خبرهای مرتبط:

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *