چه کسانی به دنبال ناامن ساختن شمال افغانستان هستند؟

والی بلخ یک بار دیگر تاکید کرد که حلقاتی به دنبال ناامن ساختن شمال افغانستان هستند که او این اجازه را به حلقات مشخص نمی‌دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، بعد از قضیه آصف مهمند، عضو شورای ولایتی بلخ، پای عطامحمد نور به میان کشیده شد.

بعد از بازداشت این عضو شورای ولایتی به جرم جعل و تزویر اسناد از سوی نیروهای امنیتی، والی بلخ نسبت به اتهام‌ها به خودش واکنش نشان داد و در صفحه فیس‌بوک خود از محمد حنیف اتمر و معصوم استانکزی به عنوان اشخاصی نام برد که به دنبال ناامن ساختن شمال کشور هستند.

یک روز بعد از این اظهارات، عطامحمد نور با «اسکوت اسمیت» معاون سیاسی سازمان ملل در افغانستان در بلخ از حلقاتی نام برد که قصد دارند شمال افغانستان را ناامن بسازند.

در صفحه رسمی فیس‌بوک آقای نور آمده است که در این دیدار، والی بلخ تاکید کرده است :«به کسی اجازه نمی‌دهم امنیت شمال را برهم زند و دستاوردهای بلخ را زیر سوال ببرد.»

وی یک بار دیگر تاکید کرده که حلقه‌هایی به دنبال برهم زدن امنیت شمال و زیر سوال بردن دستاوردهای بلخ هستند که اجازه چنین کاری را به آنان نخواهد داد.

در این دیدار، والی بلخ روی وضعیت جاری کشور، تحولات سیاسی و دسایس و برنامه‌های توطئه‌آمیز صحبت کرده و تصریح کرد که این حلقه‌ها با بیداری مردم، به آرزوی شوم‌شان نخواهند رسید.

این در حالی است که رئیس‌جمهور به پرونده عطامحمد نور و آصف مهمند ورود کرده و هیئتی را برای بررسی قضیه بازداشت وی به شمال فرستاده است.

باید گفت که در این اواخر وضعیت امنیتی در شمال کشور به شدت وخیم بوده و شماری از رهبران سیاسی از جمله عطامحمد نور، جنرال دوستم و محمد محقق با تشکیل ائتلاف «نجات‌افغانستان» از وضعیت شمال انتقاد کرده و تاکید داشتند که اگر دولت در رابطه به تامین امنیت شمال کشور سهل‌انگاری کند، خودشان با کمک مردم در این راه قدم برمی‌دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *