چهار نامزد وزیر طرح شان را به مجلس ارایه کردند

در نشست عمومی امروز مجلس نمایندگان چهار نامزد وزیر پیشنهادی حکومت، طرح ها و برنامه های کلیدی شان را به اعضای مجلس ارایه کردند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، سید حسین عالمی بلخی، نامزد وزیر مهاجرین و عودت کنندگان، سردار محمد رحیمی، نامزد وزیر تجارت، خاطره افغان، نامزد وزیر تحصیلات عالی و سردار محمد رحمن اوغلی، نامزد وزیر اقتصاد برنامه های کاری شان را به مجلس تشریح کردند.

آقای عالمی، استراتژی جدید برای مدیریت سالم مهاجرین، تامین حقوق ومنافع مهاجرین داخلی، آماده ساختن امکانات مناسب برای جابجا کردن مهاجرین، تامین خانه و جای برای مهاجرین که از بیرون کشور عودت می کنند، حمایت از بیجا شدگان حوادث طبیعی و  ارتقای ظرفیت سازمانی وزارت را از جمله برنامه های کلیدی خود عنوان کرد.

نامزد وزیر مهاجرین و عودت کنندگان گفت که نزدیک به ۷ میلیون از شهروندان افغان در کشور های خارجی و بخصوص در ایران و پاکستان مهاجر هستند و برای حل مشکلات این مهاجران تلاش بیشتر خواهد کرد.

آقای عالمی همچنین خاطرنشان کرد که در صورت گرفتن رای اعتماد از مجلس، یک استراتژی جامع را در قالب برنامه پنج ساله به منظور عملی ساختن برنامه هایش تدوین خواهد کرد.

همچنین سردار محمد رحیمی، نامزد وزیر تجارت گفت که اکنون تجارت افغانستان در وضعیت مافیایی قرار دارد و باید جلو ورود کالاهای بی کیفیت به داخل افغانستان گرفته شود.

از سویی هم نامزد وزیر تحصیلات عالی نبود هماهنگی در این وزارت را از چالش جدی دانسته، می گوید که در برابر فساد اداری به گونه جدی مبارزه خواهد کرد.

نامزد وزیر اقتصاد تاکید کرد که رشد اقتصادی افغانستان متکی به کمک های جامعه جهانی بوده است.

گفتنی است که طی چهار جلسه ده تن از نامزد وزرای پیشنهادی حکومت به مجلس نمایدگان آمده و برنامه های کاری شان را با اعضای پارلمان شریک ساخته اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *