چهارمین ماهواره “فجر” ایران موافقانه به فضا پرتاب شد

جمهوری اسلامی ایران چهارمین ماهواره “فجر” را پس از انحلال عملی سازمان فضایی، موافقانه به فضا پرتاب کرد.

جمهوری اسلامی ایران چهارمین ماهواره “فجر” را پس از انحلال عملی سازمان فضایی، موافقانه به فضا پرتاب کرد.
به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ماهواره “فجر” در زمان دولت دهم ساخته شده و از مدت ها قبل آماده پرتاب بود اما برخی تردیدها مانع از پرواز آن شده بود.
در همین حال مقامات ایالات متحده از پرتاب چهارمین ماهواره ایرانی ابراز نگرانی کرده و خواستار در دستور کار قرار گرفتن توان موشکی و فضایی جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات ایران با ۱+۵ شده اند.
در همین زمینه یک مقام وزارت خارجه امریکا در واکنش به خبر اقدام ایران در پرتاب یک ماهواره به فضا به رسانه های فارسی زبان امریکا که گفته است که برنامه موشکی ایران تهدیدی علیه منطقه است و جامعه بین المللی در نگرانی ما از تلاش‌های ایران برای توسعه برنامه موشکی سهیم است.
این مقام وزارت خارجه گفته است که این نوع تلاش‌های ایران نشان می‌دهد که چرا ما با در پیش گرفتن راه حل دیپلماتیک در صدد برطرف کردن نگرانی ها در برنامه هسته ایران هستیم. ما باید به اعمال فشارها بر ایران ادامه دهیم تا آن کشور به همه تعهدات بین المللی‌ خود عمل کند.
جن ساکی سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده، نیز گفته است که یکی از مسائلی که ما در مذاکرات به آن می‌پردازیم، این است که چگونه با برنامه موشک‌های قاره‌پیمایی که قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای مقابله کنیم، این مسئله به بحث گذاشته شده و در آینده هم مطرح خواهد شد.
روز دوشنبه وزارت دفاع جمهوری اسلامی ایران از قرار گرفتن ماهواره‌ “فجر” در مدار زمین خبر داد و این چهارمین ماهواره ای است که ایران به فضا پرتاب کرده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *