چرا مجددی درباره ی لویه جرگه چنین موضعی گرفت ؟

در حالیکه کمیسیون بر گزاری لویه جرگه مشورتی در قبال امضای پیمان امنیتی با امریکا رسما به کارش آغاز کرده است اما مقام ریاست این کمیسیون در یک گفتار غیر مترقبه تدویر این لویه جرکه را غیر ضروری خوانده و گفته است که این مهم را در اثر فشار های داخلی و خارجی پذیرفته است .

به گزارش خبر گزاری خاور میانه حضرت صبغت الله مجددی رییس کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی برای امضای تفاهمنامهء امنیتی و دفاعی با امریکا راه اندازی این جرگه را غیر ضروری خوانده است حضرت صبغت الله مجددی روی این مساله در نخستین نشست کمیسیون برگزاری لویه جرگهء مشورتی اشاره کرده است .

آقای مجددی تاکید دارد، لویه جرگهء که پارسال به هدف مشوره دهی در خصوص امضای توافقنامهء همکاری های درازمدت استراتیژیک با ایالات متحده برگزار شد، کافی بود و نیاز به لویه جرگهء دیگر نیست:. رییس جمهور کرزی و جان کری وزیر خارجهء امریکا در جریان دیداری که هفتهء گذشته در کابل داشتند، روی برخی از مسایل در خصوص توافقنامهء امنیتی و دفاعی کابل و واشنگتن به توافق رسیدند.

حکومت افغانستان می گوید که لویه جرگه در مورد مصونیت قضایی نظامیان امریکایی پس از سال ۲۰۱۴ میلادی در این کشور تصمیم خواهد گرفت. از سوی دیگر در نخستین جلسهء کمیسیون برگزاری لویه جرگهء مشورتی صادق مدبر به حیث رییس دارالانشا، سید حامد گیلانی و نعمت الله شهرانی به حیث معاونین این کمیسیون تعین شدند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *