پیام های تبریکی مقامات ارشد کشورهای منطقه

مقامات ارشد کشورهای منطقه از جمله ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، رئیس جمهور و صدراعظم پاکستان، رئیس جمهور چین، امریکا و هند ۹۵ مین سالگرد استرداد استقلال افغانستان را با رسال پیامهای جداگانه تبریک گفتند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، ۲۸ اسد مصادف با ۹۵ مین سالروز استرداد استقلال افغانستان است که ۹۵ سال قبل در زمان شاه امان خان افغانستان استقلال خود را از بریتانیا گرفت و افغانستاتن به عنوان یک کشور مستقل در جهان شناخته شد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ضمن تبریک سالروز استقلال افغانستان، گفته است که مناسبات بین افغانستان و روسیه بر مبنای اصول دوستی و احترام متقابل استوار می باشد.

آقای پوتین تاکید کرد که ما برای سهم گیری شخص در شکل دهی جمهوری اسلامی افغانستان به عنوان یک  کشور مستقل، با ثبات و شکوفان ارزش فراوان قایل می باشیم.

همچنین رئیس جمهور و صدراعظم پاکستان نیز فرا رسیدن ۹۵مین سالگرد استرداد استقلال افغانستان را تبریک گفته و تاکید نموده اند که افغانستان و پاکستان دارای مشترکات دینی، فرهنگی و تاریخی می باشند و هیچ تردیدی وجود ندارد که ا ین دو کشور با کار مشترک می توانند روابط میان کشور های شانرا نزدیک تر ساخته و بدین ترتیب فضای صلح پایدار، ترقی و توسعه را در منطقه تحکیم ببخشند.

از سوی هم شی جین پینگ رئیس چین به نمایندگی از ملت و دولت چین ۹۵مین سالگرد استقلال افغانستان را به دولت و مردم افغانستان تبریک گفته است.

رئیس جمهورچین خاطرنشان کرده جای مسرت است که شاهد پیشرفت های قابل ملاحظه در روند صلح و بازسازی افغانستان تحت زعامت خردمندانه کرزی می باشم.

او تاکید کرده که امروز افغانستان در یک مرحله حساس گذار قرار دارد. دولت چین آماده است تا حمایت خود از روند صلح و بازسازی افغانستان ادامه داده و این کشور را در امر گذار آرام همکاری نماید.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *