پیام محمد محقق به مناسبت درگذشت آیت الله شاهرودی

محمد محقق معاون دوم ریاست اجراییه درگذشت سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس تشخیص مصلحت نظام ایران را ضایعه ای برای کشورهای اسلامی عنوان کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمد محقق، رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان با نشر پیامی درگذشت آیت الله شاهرودی را به ملت و دولت جمهوری اسلامی ایران تسلیت گفته است.

متن کامل پیام محمد محقق رهبر حزب اسلامی مردم افغانستان:

بسم الله الرحمن الرحیم

اذا مات العالم ثلم فى الاسلام ثلمه لا یسدها شیئ

با کمال تأثر اطلاع حاصل نمودم که حضرت آیت الله العظمی سید محمود هاشمی شاهرودی رئیس مجمع عمومی تشخیص مصلحت نظام و یکی از چهره های تأثیر گذار در نظام جمهوری اسلامی ایران، به علت بیماری صعب العلاج که عاید حال شان گردیده بود، دار فانی را وداع نموده و به ملکوت اعلى پیوسته است.

آیت الله هاشمی شاهرودی که از جمله شخصیت های مهم جهان اسلام بوده و عمر شریف خویش را در خدمت به اسلام عزیز و حوزه هاى علمیه گذرانید و نیز ایشان در طول دوران زندگی سیاسی و دینى خویش بحیث عضو شورای نگهبان، رئیس قوه قضاییه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمهوری اسلامی ایران ایفای وظیفه نموده اند، بدین لحاظ فقدان ایشان، ضایعه بزرگی براى جهان اسلام و کشور همسایه و برادر جمهورى اسلامى ایران به حساب می آید.

بدینوسیله مراتب تسلیت و همدردى خویش را نسبت وفات این عالم ربانى به دولت و ملت برادر جمهوری اسلامی ایران ابراز نموده از خداوند متعال برای ایشان غفران و رضوان الهى مسألت مینمایم.

حاجی محمد محقق

معاون ریاست اجراییه جمهوری اسلامی افغانستان

و مسئول حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *