پوسته های ثابت پولیس در کابل برداشته می شوند

وزارت امور داخله در یک اقدام تازه، پوسته های ثابت پولیس را برداشته و در کنار آن، گزمه های سیار و ناگهانی را افزایش می دهد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، وزارت امور داخله این اقدام را از ناحیه یازدهم شهر کابل آغاز کرده و به زودی در سراسر پایتخت عملی می شود.

نجیب دانش، سخنگوی وزارت امور داخله در صفحه فیس بوک خود نگاشته است که «بخاطر ایجاد امنیت روانی واقعی برای شهریان کابل، توسل به شیوه جدید تامین امنیت، توسعه بخشهای غیر علنی و زیر پوشش برای پولیس، غافلگیر سازی جنایتکاران وایجاد تحرک و سرعت در اقدام، وزارت امور داخله عملا برداشتن پوسته های ثابت را که موثریت نداشتند آغاز نموده و در عوض گزمه های سیار و ناگهانی را افزایش داده است.»

به گفته وی، پوسته های ثابت موثریت لازم برای تامین امنیت را نداشته و این روند در ناحیه ۱۱ شهر کابل تکمیل و در کل ولایت کابل تطبیق میگردد.

در عین حال، سخنگوی وزارت امور داخله از پایتخت نشینان خواسته است تا با گزمه های شهری همکاری نمایند و موارد مشکوک را گزارش دهند.

دانش می گوید که این روش علاوه بر ایجاد موثریت در مدیریت وقت و منابع نیرو، پولیس را از حالت قابل پیش بینی و آسیب پذیری بیرون ساخته و شبکه های جنایت کار را سرگردان و مخشوش ساخته است.

بر اساس امر تازه وزارت امور داخله، پولیس حق فیر دارد و مردم باید به اوامر پولیس احترام بگذارند.

این در حالی است که بعد از حضور امرالله صالح به عنوان سرپرست وزارت امور داخله، چندین دستور جدید صادر شده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *