پوتین در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل شرکت نمی کند

پایگاه خبری وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویارک شرکت نمی کند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، قرار است «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویارک سخنرانی کند.

پایگاه خبری وزارت خارجه روسیه افزود که براساس برنامه اعلام شده، هیات روسی به ریاست «لاوروف» وزیر خارجه این کشور دوم میزان در نیویارک به مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی خواهد کرد.

آلکسی ماکارین معاون مرکز فناوری های سیاسی روسیه نیز در این باره گفته است که علت شرکت نکردن پوتین در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل، پرهیز از دیدار با اوباما در خاک امریکا است.

وی چندی پیش در مصاحبه با روزنامه ماسکوفسکی کامسامولتس گفت: فضای بی اعتمادی کنونی بین روسیه و امریکا همچنان پا برجا مانده و دو کشور اختلاف های عمیقی در بسیاری از مسائل دارند.

اختلاف اصلی روسیه و امریکا در باره مسایل اوکراین است اما اخیرا مسایل سوریه نیز باعث ایجاد فاصله میان امریکا و روسیه شده است.

واشنگتن همراه اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۴ با طرح اتهام دخالت مسکو در درگیری های شرق این کشور، تحریم های گسترده ضد روسی برقرار کرده است.

همزمان نیز روسیه در برابر روند نفوذ گسترده نظامی امریکا و ناتو نزدیک مرزهای خود بویژه شرق اروپا از جمله رومانی، لهستان و همچنین لتونی، استونی، لیتوانی، گرجستان و مولداوی پنج جمهوری شوروی قرار دارد که سبب شده افزون بر تنش های سیاسی، تقابل نظامی هم مناسبات واشنگتن و مسکو را تحت تاثیر قرار دهد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *