پنجاه درصد صندوق های رای از ولایات به کابل منتقل شدند

کمیسیون مستقل انتخابات اعلام کرد که پنجاه درصد صندوق های رای از ولایا ت به کابل منتقل شده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، روند انتقال صندوق های رای از ولایات به مرکز، همزمان با روند بررسی آراء روز پنجشنبه ۲۶ سرطان آغاز شده بود.

انتقال این صندوق ها به اساس تفاهم دو ستاد انتخاباتی، از سوی نیروهای امنیتی کشور، ناتو و آیساف به همراهی نمایندگان دو ستاد انتخاباتی، سازمان ملل و کمیسیون مستقل انتخابات صورت می گیرد.

نورمحمد نور سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات در یک نشست خبری گفت که صندوق های رای از ولایات بلخ، غزنی، میدان وردک، قندهار، هرات، هلمند و پکتیکا به کابل رسیده اند.

به گفته وی، اکنون به شمول صندوق های رای ولایت کابل، ۹ هزار و ۴۷۶ صندوق در مرکز کمیسیون مستقل انتخابات برای بررسی موجود است.

در چهار روز گذشته از مجموع ۲۳ هزار صندوق رای دهی، تنها حدود ۵۷۵ صندوق بررسی شده و سخنگوی کمیسیون انتخابات اکنون تایید می کند که روند بررسی کند پیش رفته اما امکانات و ظرفیت لازم برای سرعت بخشیدن به روند بررسی آراء وجود دارد.

قرار معلومات آقای نور، اکنون ۶۶۶ ناظر از دو نامزد انتخابات، ۳۳۸ ناظر بین المللی و ۳۲۲ ناظر از نهادهای داخلی از روند بررسی آراء نظارت می کنند.

کمیسیون مستقل انتخابات تلاش می کند تا بعد از ختم ماه رمضان، تیم های کاری برای بررسی آراء را بیشتر کند تا روند در زمان معین پایان یابد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *