پناهنده گان قانونی افغانستان تا سال ۲۰۱۷ در پاکستان می مانند

بر اساس توافق سه جانبه افغانستان، کمیشنری سازمان ملل متحد و پاکستان، مدت اقامت پناهنده گان قانونی و ثبت نام شده در پاکستان تا اخیر سال ۲۰۱۷ تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این توافق در نشست شب گذشته سید حسین عالمی بلخی، وزیر مهاجرین افغانستان، عبدالقادر بلوچ، وزیر امور مناطق مرزی و مهاجرین پاکستان و ایندریکا راتواته، نماینده کمیشنری عالی سازمان ملل متحد در اسلام آباد به دست آمد.

بر اساس این توافق، تنها آن پناهندگان افغانستان می توانند تا اخیر سال ۲۰۱۷ در پاکستان حضور داشته باشند که در فهرست کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهندگان ثبت شده و به عنوان پناهندگان قانونی و ثبت نام شده شناخته می شوند.

در عین حال، کمیشنری سازمان ملل در مورد شهروندان افغانستان مقیم در پاکستان که در فهرست یادشده ثبت نشده اند، هیچ تعهدی ندارد.

این در حالی است که اسلام آباد به تازه گی تصمیم گرفته است که ورود شهروندان افغانستان بدون ویزا به پاکستان را ممنوع کند.

بر اساس آمار وزارت مهاجرین و عودت کننده گان کشور، حدود ۷۰۰ هزار تن از مهاجران افغانستان در جریان سال گذشته میلادی، خاک پاکستان را ترک کرده اند و طبق آمار رسمی سازمان ملل، هم اکنون حدود یک میلیون و ۳۰۰ هزار شهروند افغانستان به صورت ثبت نام شده و قانونی و ۶۰۰ هزار نفر نیز به صورت غیرقانونی در پاکستان حضور دارند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *