پسر پادشاه عربستان، والی جدید مکه شد

عبدالله بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان سعودی، یکی از پسرانش را برای مقام والی شهر مقدس مکه انتخاب کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، رسانه‌های دولتی عربستان، در روز یکشنبه، شاهزاده مشعل، ۴۳ ساله، جانشین شاهزاده خالد ۷۳ ساله شد که این منصب را در شش سال گذشته بر عهده داشت.

ملک عبدالله، والی سابق مکه را به عنوان وزیر جدید معارف منصوب کرده است، مشعل، پیش از این والی نجران در جنوب غربی عربستان و در نزدیکی مرز یمن بود.

این دگرگونی در حالی اتفاق می‌افتد که پادشاه همچنین انجام تغییرات اساسی در وزارت کشور و دیگر نهادهای اداری را در این کشور اعلام کرده است.

ملک عبدالله به تازگی چندین شاهزاده جوان را در پست‌های کلیدی قرار داده است، این اقدام در بحبوحه جنگ قدرت در حال رشد در درون خاندان سلطنتی اتفاق افتاده است.

در میان دیگر فرزندان وی، مصیب، رئیس گارد ملی عربستان سعودی است، عبدالعزیز، معاون وزیر امور خارجه است و ترکی معاون والی ریاض است.

گزارش‌های منتشر شده از آل سعود، حاکی از زمینه‌های متزلزل وضعیت شاهزاده بندر بن سلطان، رئیس سازمان جاسوسی این کشور است و گفته می‌شود که وی در حال لابی‌گری برای حذف ولیعهدی شاهزاده سلمان بن عبدالعزیز از قدرت و جانشین کردن مقیران، شاهزاده مورد علاقه‌اش به جای او است.

رهبری در عربستان سعودی، به هیچ سلطنت دیگری شباهت ندارد، در این سیستم شاهزاده‌ها اغلب با چندین همسر ازدواج می‌کنند و در این سیستم که اغلب شاهزادگان، چندهمسری هستند و در نتیجه در حال حاضر هفت هزار شاهزاده در عربستان سعودی وجود دارد.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *