پرونده عربستان در دادگاه۱۱سپتامبر بازگشایی میشود

 یک دادگاه در امریکا پرونده شکایت خانواده قربانیان حوادث ۱۱ سپتامبر درباره حمایت مالی عربستان سعودی از شبکه تروریستی القاعده را بار دیگر به جریان انداخت.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، دادگاه استیناف فدرال در نیویارک تصمیم گرفت که پرونده شکایت خانواده قربانیان حوادث ۱۱ سپتامبر را بار دیگر به جریان بیاندازد که در آن عربستان سعودی به حمایت و پشتیبانی مالی از شبکه القاعده قبل از وقوع این حوادث در سال ۲۰۱۱ میلادی متهم شده است.

برخی از خانواده های قربانیان این شکایت را بار دیگر مطرح کرده اند.

این دادگاه اعلام کرد که استیناف شکایت قضایی علیه عربستان سعودی ضروری بود تا متناسب با تصمیم گذشته درخصوص به جریان افتادن شکایت مشابهی علیه افغانستان در سال ۲۰۱۱ میلادی باشد، این شکایت را یک مرد که همسرش را در حوادث ۱۱ سپتامبر از دست داد، مطرح کرده بود.

وکیلی که به نمایندگی از عربستان سعودی در جلسه دادگاه شرکت کرد، گفت: جای بسی تاسف است که یک کشور دارای حاکمیت و هم پیمان با امریکا مجبور باشد تا درچارچوب این شکایت – باوجود گذشت بیش از ۱۰ سال از طرح شدن آن دفاع کند.

شاکیان پرونده، شماری از جمعیت های خیریه عربستان سعودی را متهم کرده اند که از طرف های مرتبط با شبکه القاعده برای اجرای حملات ۱۱ سپتامبر حمایت مالی کرده اند، آنها خواهان میلیاردها دالر غرامت شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *