پرتاب بمب ده تنی در اچین هشدار برای پاکستان بود

سخنگوی ریاست اجرایی حکومت وحدت ملی افغانستان می‌گوید که پرتاب مادر بمب‌ها در منطقۀ سرحدی کشور پیام واضح برای حامیان تروریسم به ویژه پاکستان داشت تا دست از حمایت تروریستان بردارند .

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، “مجیب‌الرحمن رحیمی” امروز پنجشنبه (۳۱ حمل) در نشست خبری هفته‌وار خویش افزود که تحقیقات نهادهای امنیتی در ساحۀ پرتاب مادر بمب‌ها جریان دارد و پس از تکمیل شدن، یافته‌های آن با مردم افغانستان در میان گذاشته می‌شود.

وی گفت: استفاده از مادر بمب‌ها نشان‌دهندهٔ قاطعیت و جدیت دولت جدید امریکا برای نابودی گروه‌های تروریستی است که از سوی مردم افغانستان نیز استقبال شد؛ اما در این زمینه برخی از مزاحم‌های سیاسی با تروریستان همراهی کردند.

سخنگوی ریاست اجرایی کشور از برنامه‌های مشترک امنیتی میان کابل و واشنگتن خبر داده و گفت که نابودی والیان نام نهاد طالبان در قندوز و بغلان، هدف قراردادن تروریستان در ولسوالی اچین و راه‌اندازی عملیات خالد از نشانه‌های بارزِ برنامه‌های امنیتی حکومت در سال جاری است.

او با ابراز قدردانی از نقش موثر نیروهای کماندو و نیروهای ویژه در امر سرکوب دشمن بیان داشت که این نیروها در ولایت بغلان تلفات سنگین را بر طالبان وارد کرده و سلسلۀ این گونه عملیات‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

آقای رحیمی در بخش دیگر از سخنانش به واحدهای هماهنگی میان وزارت‌ها و نهادهای بین‌المللی پرداخته و گفت که این اقدام از سوی ریاست اجراییه کشور برای تحقق اهداف توسعه پایدار، کارایی پروژه‌های توسعه‌یی و رشد اقتصادی افغانستان در چوکات برنامه صلح و توسعه حکومت وحدت ملی صورت گرفته است.

او تصریح کرد که از میان ۱۰ واحد هماهنگی مشترک میان وزارت‌ها و نهادهای بین‌المللی در زمینه‌های مختلف، پنج واحد آن فعال شده و تلاش‌ها برای ایجاد پنج واحد دیگر جریان دارد.

به گفته او هدف از راه‌اندازی این واحدها شفافیت، کارایی و جلوگیری از فساد اداری در ادارات دولتی است.

مجیب‌الرحمن رحیمی تصریح کرد که ریاست اجرایی کشور مخالف ایجاد نهادهای موازی بوده و در زمینهٔ تقویت و تفویض صلاحیت‌ها به وزارت‌ها و ادارات دولتی همراه با اصلاحات لازم تلاش می‌ورزد.

او تاکید کرد: انتظار داریم شخصیت‌های سیاسی با در نظر داشت مصلحت و منافع کلان ملی در چارچوب قانونی اساسی کشور موضع‌گیری کنند و این حق مشروع شان به عنوان شهروند کشور است.

در اخیر آقای رحیمی گفت که تروریسم یک تهدید مشترک و جهانی است و ما انتظار داریم که کشورهای منطقه، به حمایت از تروریستان راه‌‌حل اساسی را برای رفع این تهدیدها در همکاری با حکومت افغانستان جستجو کنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *