پایان عملیات تصفیوی در فاریاب

عملیات هفت روزه نیروهای امنیتی که به منظور مساعد ساختن زمینه برگزاری انتخابات در ولسوالی پشتونک فاریاب راه‌اندازی شده‌ بود با موفقیت به پایان رسید. بر اساس اطلاعات به دست آمده، ٩ مخالف مسلح کشته و مجروح شده و ١٢ قریه تصفیه گردیده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، محمدرضا رضا، سخنگوی لوای اول قول اردوی ۲۰۹ شاهین در فاریاب گفته است: این عملیات با مشارکت اردو، پولیس ملی و سرحدی و از هفت روز قبل راه‌اندازی شده بود که در جریان آن شش مخالف مسلح کشته و سه تن زخمی شدند، ۱۲ قریه پاک‌سازی شده در منطقه عطاخان خواجه پشتونکوت قرار داشتند.

به گفتۀ رضا، دو مخفیگاه طالبان نیز از بین رفته و در جریان عملیات ، صرف دو عسکر اردوى ملى مجروح گردیده است.

اما قارى یوسف احمدى سخنگوى طالبان می‌گوید که در پاسخ به این عملیات، چهار سرباز اردو را کشته و یک تانک را تخریب نموده و نیروهاى امنیتى مجبور به تخلیۀ سه پوستۀ امنیتى نیز گردیده‌اند.

سخنگوى لواى اول قول اردوى ٢٠٩ شاهین در فاریاب این ادعا را رد نموده، می‌گوید : ما این عملیات را به هدف فراهم نمودن زمینه براى کمپاین انتخاباتى و افراز پنج پوستۀ ملى و سرحدى با موفقیت انجام داده‌ایم.

محمد کاظم امینى، یکى از اعضاى شبکۀ جامعۀ مدنى فاریاب می‌گوید که اخیراً مسئولان این شبکه در اجلاسى با معاون دفتر معاونت سیاسى ملل متحد( یوناما) در میمنه، از اوضاع امنیتى ابراز نگرانى نموده، گفتند که اگر امنیت تأمین نشود، هیچ نامزدى جرأت کمپاین را نکرده و کسى به پاى صندوق‌هاى رأى دهى نخواهد رفت.

قبل ازین عملیات مشابه در ولسوالى المار نیز انجام شد که  به گفتۀ مردم محل، نتیجۀ مطلوب نداده و مخالفان مسلح دوباره برگشته‌اند.

اما سخنگوى لواى اول قول اردوى ٢٠٩ شاهین در فاریاب می‌گوید که عملیات در ساحات مختلف ادامه داشته و نیروهاى امنیتى، زمینۀ امنیت را براى شروع کمپاین انتخاباتى و انتخابات سال آینده  در سراسر این ولایت تامین خواهند کرد.

این درحالى است که پروسۀ ثبت نام براى انتخابات آیندۀ ریاست جمهورى، به علت اختطاف چهار کارمند کمیسیون انتخابات در ولسوالى المار صورت نگرفته است، این  کارمندان به شمول یک زن در اواخر ماه سنبله سال جارى توسط افراد مسلح اختطاف گردیده و سپس آزاد شدند. اما سید معصوم ، رییس دفتر کمیسیون انتخابات در فاریاب می‌گوید که پروسۀ ثبت نام در سایر ولسوالى ها و حتى در غورماچ که زیر تهدید امنیتى قرار داشته، خوب بوده و در مجموع بیش از یکصد هزار تن به شمول ٢٠ درصد زنان در این ولایت کارت رأى دهى گرفته‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *