پایان حملات بر میدان هوایی کابل

مقام های نظامی می گویند که درگیری چهار ساعته ماموران پولیس و مهاجمان مسلح، پایان یافته است. ماموران پولیس وارد دو ساختمان نیمه کار شدند که مهاجمان در آنجا جابجا شده بودند. جنرال ایوب سالنگی قوماندان امنیه کابل می گوید که به ماموران پولیس آسیب نرسیده است اما او در مورد رقم دقیق مهاجمان چیزی نگفت. گفته میشود که مهاجمان حداقل یک راکت را به محوطه میدان هوایی کابل پرتاب کرده اند. هنوز از رقم تلفات برخاسته از این حمله جزییات در دست نیست. 

درگیری میان مهاجمان مسلح و ماموران پولیس در منطقه قصبه در نزدیک میدان هوایی بین المللی کابل ادامه دارد. صدیق صدیقی سخنگوی وزارت امور داخله به رسانه ها گفت که احتمال می رود، سه مهاجم مسلح به ساختمان نیمه کاره در نزدیک میدان هوایی جابجا شده اند.برخی از مقام های نظامی در کابل اما می گویند که شماری مهاجمان حدود ۱۲ تن هستند و در دو ساختمان نیمه کاره جابجا شده اند.

ماموران پولیس در محل تلاش دارند تا باشندگان را از محل رویداد دور کنند.صدای انفجار های سبک و سنگین شنیده می شود.گفته می شود که یک مهاجم تاهنوز کشته شده و مقام های نظامی در کابل می گویند که به نیروهای امنیتی و غیرنظامیان آسیب نرسیده است. طالبان در تماس با رسانه ها مسئولیت این حمله را به عهده گرفته اند.

شماری از مهاجمان مسلح بامداد امروز به بخش نظامی میدان هوایی بین المللی کابل حمله کردند.

مهاجمان به یک ساختمان نیمه مستقر شدند و از ساعت حدود ۴:۳۰ صبح امروز، اقدام به شلیک توسط سلاح های سبک و سنگین می کنند.درگیری هنوزادامه دارد و چندین صدای انفجار سنگین نیز شنیده شده است.تا هنوز رقم دقیق مهاجمان معلوم نیست.ماموران امنیتی تمامی جاده های که به میدان هوایی منتهی می شود را مسدود کرده اند.

جزییات بیشتر بعدا نشر می شود

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *