پاک سازی حلب آغاز شد

 ارتش سوریه عملیات بزرگی را برای پاکسازی حلب، دومین شهر بزرگ این کشور آغاز کرده است.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه / کابل  نیروهای ارتش سوریه خروجی‌های اصلی شهر حلب، در ۳۱۰ کیلومتری شمال دمشق، پاتیخت این کشور را بسته‌اند.

ارتش سوریه در حال آماده شدن برای حمله به مواضع شبه‌نظامیان در شهرهای حیان، تل الرفعت، آعزاز و چند شهر دیگر در حومه حلب است.  این عملیات با رمز طوفان شمال آغاز شده است.  این در حالی است که ارتش سوریه در روزهای اخیر موفق شده است شهرهای استراتژیک قصیر، قنیطره و دبعا در غرب این کشور را از حضور شورشیان پاکسازی کند.

شهر قصیر یکی از مسیرهای اصلی انتقال تسلیحات به گروه‌های مسلح تروریستی در سوریه بود.دمشق می‌گوید شمار زیادی از شبه‌نظامیان از جمله سلفیون وابسته به القاعده در نبردهای اخیر بین نیروهای ارتش و شورشیان کشته شدند.  تلویزیون سوریه  اعلام کرد که ارتش این کشور پس از سه هفته درگیری با شورشیان مسلح، کنترل کامل شهر قصیر را در اختیار گرفته است.

در نبرد قصیر، نیروهای جنبش مقاومت حزب الله لبنان نیز از نظامیان ارتش سوریه پشتیبانی کردند.

همچنین، نیروهای دولت سوریه بار دیگر کنترل چند روستا در نزدیکی قصیر را باز پس گرفتند و شبه‌نظامیان را از روستاهای صالیحه و مسعودیه بیرون راندند.

سوریه از اواسط مارس ۲۰۱۱ صحنه ناآرامی بوده است. شمار زیادی از مردم این کشور از جمله تعداد زیادی از نیروهای امنیتی در این ناآرامی‌ها جان خود را از دست داده‌اند.دولت سوریه می‌گوید، این ناآرامی‌ها از خارج از کشور کنترل و هدایت می‌شود و گزارش‌های موجود نیز حاکی از آن است که شمار زیادی از شورشیان ا اتباع خارجی هستند.

دمشق می‌گوید، غرب و هم‌پیمانان منطقه‌ای آن از جمله قطر، عربستان سعودی و ترکیه از شورشیان حمایت می‌کنند. بشار اسد، رئیس جمهور سوریه می‌گوید اگر شبه‌نظامیان قدرت را در سوریه به دست گیرند، می‌توانند برای چند دهه‌ها خاورمیانه را به منطقه‌ای بی‌ثبات تبدیل کنند.

این در حالی است که چندین سازمان بین‌المللی فعال حقوق بشر می‌گویند شبه ‌نظامیان در سوریه مرتکب جنایت‌های جنگی شده‌اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *