پاکستان پس از ۲۰۱۴ به مهاجرین افغان اجازه ورود نمیدهد

 پاکستان هشدار داده است که بعد از خروج نیروهای خارجی در سال ۲۰۱۴ از افغانستان، اسلام آباد دیگر به مهاجرین افغان اجازهء ورود به کشورش را نمیدهند.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، عبدالقادر بلوچ، وزیر امور مهاجران پاکستان گفته است که با خروج نیروهای خارجی از افغانستان، این کشور دچار بی ثباتی و ناامنی خواهد شد.

به باور او، پس از خروج نیروهای خارجی، شهروندان افغانستان راه پاکستان را پیش خواهند گرفت، این بی سابقه ترین هشدار مقامهای حکومتی پاکستان در مورد پناهجویان افغانستان دانسته شده است.

پاکستان، دیگر پناه گاه امن برای پناهجویان افغانستان پس از سال ۲۰۱۴ میلادی نخواهد بود، وزیر مهاجران پاکستان گفته است که با خروج نظامیان خارجی، افغانستان ناامن می شود و شهروندان این کشور نیز چارهیی جز فرار به پاکستان نخواهند داشت.

آقای بلوچ گفت: “پاکستان، پناهجویان جدید افغانستان را خوش آمدید نخواهد گفت.”

به گفتهء او، پس از خروج سربازان خارجی از افغانستان، پاکستان تلاش خواهد کرد تا از هر راه قانونی برای بسته نگهداشتن سرحداتش به روی آواره گان افغانستان، کار گیرد.

اما آگاهان اظهارات وزیر امور مهاجران و سرحدات پاکستان را سیاست جدید پاکستان به هدف خدشه دار کردن ذهنیت مردم در بارهء بی ثباتی افغانستان پس از خروج سربازان خارجی می دانند.

هرچند میعاد اقامت مهاجران افغانستان در پاکستان تا سال ۲۰۱۵ میلادی تمدید شده است، اما پاکستان همواره در مورد خروج این خانواده ها هشدار می دهد.

گفته می شود، پاکستان از بودباش بیش از سه میلیون پناهجوی افغانستان، همواره پول هنگفتی را از سوی کمیشنری عالی سازمان ملل در امور پناهنده گان به دست آورده است.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *