پاکستان: ضعف و ناکامی‌های دولت افغانستان در مبارزه با تروریسم، مربوط ما نمی‌شود

سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد ضعف و ناکامی‌های دولت افغانستان مربوط ما نمیشود، اسلام‌آباد وظیفه خود را در جنگ با تروریسم به خوبی انجام داده است.

به‌ گزارش خبرگزاری خاورمیانه، به نقل از جیو تی وی؛ «آصف غفور» سخنگوی ارتش پاکستان اعلام کرد: اسلام‌آباد وظیفه خود را در امر مبارزه با تروریسم به خوبی انجام داده و است و اکنون نوبت خود افغانستان است تا در این زمینه اقدام جدی نماید.

سخنگوی ارتش پاکستان تاکید کرد: ما پاسخ اتهام زنی‌های ترامپ را داده‌ایم، ولی او هم باید که آمریکا هرگز بدون پاکستان قادر به شکست دادن القاعده نیست.

وی به سختی‌های فراوان عملیات ضد تروریستی «ضرب عضب» اشاره کرد و گفت: بسیاری از مناطق قبایلی پاکستان تحت نفوذ گروه تحریک طالبان مسلح پاکستان بود، و همین باعث شد تا جنگ ما به سختی دنبال شده و طولانی شود.

این مقام ارشد ارتش پاکستان افزود: در عملیات ضرب عضب تکیه ما به قوای جسمانی جوانان ارتش است و در عملیات دوم یعنی رد الفساد از قدرت اطلاعاتی خود استفاده می‌کنیم.

وی گفت: ما در کشور خود عملیات‌های ضد تروریستی را به نقطه پایان رساندیم و اینک نوبت سران افغانستان است که با جدیت مبارزه با تروریسم را دنبال کنند.

وی تاکید کرد: ما مسئول ضعف و ناکامی‌های دولت افغانستان نیستیم و گروه تروریستی تحریک طالبان پاکستان خود اعلام کرده است که ما در خاک افغانستان حضور داریم.

سخنگوی ارتش پاکستان گفت: اگر افغانستانی‌ها مطمئن هستند که پناهگاه تروریست‌ها در کشور ما وجود دارد باید اطلاعات خود را با ما در میان بگذارند تا علیه آنها عملیات انجام دهیم.

سخنان آصف غفور در حالی مطرح می‌شود که تنش‌ها میان پاکستان و آمریکا بالا گرفته و دولتمردان افغانستانی هم اتهامات ترامپ به پاکستان را تکرار کرده‌اند.

روابط میان آمریکا و پاکستان طی ماه‌های اخیر به شدت دچار تنش شده و کاخ سفید قصد دارد پاکستان را مقصر شکست خود در جنگ افغانستان بداند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *