پارلمان: احتمال لغو پیمان های تصویب شده وجود دارد

اعضای پارلمان افغانستان به امریکا و ناتو هشدار دادند: در صورت عدم عمل به تعهداتشان در قبال افغانستان پیمان‎های امنیتی با امریکا و ناتو را لغو خواهند کرد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، صدیق‎احمد عثمانی، معاون پارلمان کشور در نشست روز گذشته این مجلس اعلام کرد: در صورتی که امریکا و ناتو به تعهدات خود در قبال افغانستان عمل نکنند راه لغو پیمان‌های تصویب شده با آنان وجود دارد.

عثمانی افزود: دولت افغانستان به تمامی تعهدات خود عمل کرده و اینک مقام‎های بلندرتبه دولت برای کسب حمایت‎های مالی به لندن سفر کرده‎اند و در صورتی که نیازهای افغانستان برطرف نشود، فریاد لغو پیمان‎های امنیتی با امریکا و ناتو بلند خواهد شد.

وی تأکید کرد: اکثر پروژه‎ها در سال ۲۰۱۴ میلادی در افغانستان تکمیل نشده و دلیل آن نیز کارشکنی کشورهای خارجی در قبال تعهدات خود با افغانستان بوده است.

نمایندگان پارلمان تصویب پیمان‎های امنیتی با امریکا و ناتو را گویای صداقت رئیس جمهور و شورای ملی کشور دانسته میگویند: زمان انجام تعهدات خارجی‎ها در قبال افغانستان فرا رسیده است.

آنان با اشاره بر اینکه افغانستان نیازمند کمک‎های خارجی به‎ ویژه در امر بازسازی و تأمین و تجهیز نیروهای نظامی خود است،  میگویند: جهان این موضوعات را به خوبی درک می‎کند بنابرین نباید اجازه دهد تا افغانستان همچنان ضعیف باقی بماند.

مجلس نمایندگان خواهان همکاری امریکا و کشورهای اروپایی در خصوص مبارزه با تروریسم، تأمین و تجهیز نیروهای افغان و همچنان کمک در رشد اقتصادی و ایجاد راه‎های ترانزیتی نیز به افغانستان شده اند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *