وکیل قانون گذار، فراتر از قانون

احترام به قانون برای همه واجب است و به نوعی باید گفت که «قانون برای همه است» و کسی حق تخطی از آن را ندارد.

اما گویا این امر در افغانستان وارونه است و «قانون گذاران» و «زورمندان» حق دارند که پا را فراتر از قانون گذاشته و به آن و مجریان آن بی احترامی کنند.

با این حال، یکی از قانون گذاران کشور که به نمایندگی از مردمی به مجلس نمایندگان راه یافته است و برای تقدیر از نیروهای امنیتی گلو پاره کرده است، در برابر یکی از نیروهای امنیتی و در مقابل تطبیق قانون قد علم کرده است.

پروین درانی، نماینده کوچی ها در مجلس نمایندگان بعد از آنکه موترش برای تلاشی از سوی نیروهای امنیتی در شهر کابل توقف داده می شود، با بی شرمی و استفاده از کلمات رکیک، به دنبال رفع وضع قانون بالای خودش است.

نیروهای امنیتی بر اساس هدایت ارگان های کشفی و امنیتی موظف هستند که هر موتر شیشه سیاه، فلم دار و مودل بالا را توقف داده و تلاشی نمایند؛ اما بانو «درانی» نمی خواهد که این کار بالایش صورت گیرد.

وی هنگامیکه توسط سربازان پولیس جهت استجواب و تلاشی متوقف داده می ‌شود، خواسته بدون تلاشی از کمربند امنیتی بگذرد که توسط افسر پولیس کمربند امنیتی متوقف داده می‌ شود.

وی با واکنش تند ضمن دشنام و فحش گویی به روی این افسر با سیلی زده و به او اخطار می‌ دهد که «تو را از ین جا می‌ پرانم».

اما تمام تلاش و بی احترامی این نماینده مجلس باعث نمی شود که افسر پولیس وظیفه اش را انجام ندهد.

حال سوال این است که یک «قانون گذار» و «زرومند» چطور به خود اجازه می دهد که پا فراتر از «قانون» بگذارد؟

یادمان نرود که همین وکیل صاحبان، بارها و بارها برای حمایت و دفاع از نیروهای امنیتی سینه چاک کرده و گلو پاره کرده اند و خودشان با بی احترامی به آنها «سیلی» می زنند.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *