ولسوال نام‌نهاد طالبان برای درزاب کشته شد؛ جنگ همچنان ادامه دارد

مقام‌های امنیتی می‌گویند در ادامه عملیات نظامیان در ولسوالی درزاب ولایت فاریاب به هدف عقب زدن حملات تهاجمی جنگجویان داعش و طالب، تلفات سنگینی به این گروه‌ها وارد شده است.

مل‌پاسوال رحمت‌الله ترکستانی، فرمانده پولیس جوزجان به خبرگزاری خاورمیانه گفت، در اثر حملات هوایی نظامیان افغان که حوالی ساعت ۱۰ شب گذشته اجرا شد، قاری امان مشهور به شمس‌الله ولسوال نام‌نهاد طالبان مسلح برای ولسوالی درزاب همراه با دو تن از افرادش کشته شده و قاری غنی یکی از فرماندهان مشهور این گروه با ۴ تن از افرادش زخمی شده‌اند.

وی علاوه کرد که در درگیری‌های اخیر و حملات هوایی شب گذشته، ۱۲ جنگجوی گروه تروریستی داعش نیز کشته شده است.

در عین حال منابع از ولسوالی درزاب به خبرگزاری خاورمیانه گفته‌اند که نزدیک به ۶۰ سرباز امنیتی در مقر فرماندهی این ولسوالی در محاصره قرار دارند.

این منابع از میان سربازان امنیتی درزاب می‌گویند که از چهار روز بدین‌سو در محاصره طالبان مسلح و جنگجویان داعش قرار دارند و تجهیزات و مواد غذایی‌شان در حال ختم شدن است.

به گفته منابع، نیروهای امنیتی در مقر فرماندهی پولیس درزاب جابجا شده و جنگجویان داعش در صد متری آنان در خانه‌های مردم سنگر گرفته‌اند.

منابع محلی نیز از کشته شدن ولسوال نام‌نهاد طالبان مسلح و تعداد زیادی از داعشیان در حملات هوایی شب گذشته خبر می‌دهند.

در عین حال، فرمانده پولیس جوزجان گفت، نیروهای کوماندو از طریق هوا در منطقه جابجا شده و نیروهای کمکی از ولسوالی‌های بلچراغ و قوش‌تپه به کمک نیروهای امنیتی مستقر در درزاب اعزام شده‌اند.

وی ابراز امیدواری کرد که در ختم امروز، وضعیت در درزاب بگونه‌ی کامل تغییر کند.

گفته می‌شود هم اکنون جنگ شدیدی میان داعشیان، طالبان مسلح و نیروهای امنیتی در مربوطات ولسوالی درزاب ادامه دارد.

محراب‌الدین ابراهیمی – خبرنگار زون شمال

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *