ولسوالی کران و منجان بدخشان دوباره تصرف شد

مقام های محلی ولایت بدخشان می گویند که ولسوالی کران و منجان این ولایت پس از نزدیک به دو ماه به کنترول نیروهای امنیتی درآمد.

به گزارش خبرگزاری خاورمیانه، این ولسوالی صبح امروز (۲۰سنبله) بعد از عملیات ویژه و گسترده نیروهای امنیتی از کنترول طالبان مسلح خارج شد.

در خبرنامه دفتر مطبوعاتی ولایت بدخشان آمده است که نیروهای مردمی در کنار نیروهای امنیتی نقش مهمی در بازپس گیری این ولسوالی داشتند.

به نقل از خبرنامه «حاجی عبدالملک از فرماندهان محلی در ولسوالی کران و منجان که چند پیش به اثر فشارهای گروه طالبان به آنان تسلیم شده بود، صبح امروز با بیش از ۴۰ تن از افراد تحت امرش با حمایت نیروهای امنیتی بر علیهٔ طالبان در ولسوالی کران و منجان دست به قیام زد و ادارهٔ این ولسوالی را از نزد طالبان پس گرفتند و بیرق سه رنگ جمهوری اسلامی افغانستان را بر فراز ساختمان این ولسوالی به اهتزاز درآوردند.»

خبرنامه جزئیات بیشتر نشر نکرده و گفته است که یک تانک زرهی‌ و شماری رنجر و مهمات طالبان نیز به دست نیروهای امنیتی افتاده است.

در عین حال، مقام ‌های امنیتی بدخشان می ‌گویند که قرار است نیروهای بیشتر برای تامین امنیت این ولسوالی مستقر شوند.

گفتنی است که در جریان یک هفته اخیر، این سومین ولسوالی ولایت بدخشان است که به تصرف دوباره نیروهای امنیتی می آید؛ پیش از این، ولسوالی ‌های یمگان و وردوج بعد از نزدیک به ۵ سال از کنترول طالبان خارج شده بود.

Author

About Author

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *